Foto: scx.hu
DOK ministar prometa Siniša Hajdaš – Dončić prijeti slanjem HŽ Carga u stečaj "bez imalo grižnje savjesti", nakon neuspješne prodaje rumunjskom tajkunu koji je nedavno završio u zatvoru, u Srbiji su otkrili čemu služi željeznica.
Naime, početkom ožujka kreće prvi, probni teretni vlak između grčke luke Pirej i Češke, a u organizaciji prijevoza sudjelovat će Željeznice Srbije, u suradnji s grčkim, makedonskim, mađarskim i češkim željeznicama, najavio je generalni direktor ŽS-a Dragoljub Simonović.
U izjavi za Tanjug, Simović je rekao da će vrijeme transporta na toj relaciji i zadržavanje vlakova na granicama biti maksimalno skraćeno, kako bi se postigla i puna konkurentnost prijevoza.
"U početku ćemo imati jedan do dva kontejnerska vlaka tjedno, a u sljedeće dvije godine bi mogli toliko vlakova prevoziti dnevno, da bi u kasnijem razdoblju svakodnevno moglo prometovati i do dvadesetak teretnih kompozicija", naveo je on.
U Pireju se nalazi oko četiri milijuna kontejnera, a Kineska oceanska transportna tvrtka COSCO zainteresirana je da se njihov transport do Češke organizira željeznicom, precizirao je Simonović, istaknuvši da je dogovor o pokretanju prvog teretnog vlaka na toj relaciji postignut s generalnim direktorom Grčkih željeznica.
Simonović je rekao da će taj posao Željeznicama Srbije donijeti vrlo dobre prihode, po teretnom vlaku - oko 6.000 tisuća eura.
COSCO ulaže oko 750 milijuna dolara, kako bi Pirej postao glavna luka južne Europe. Transport robe preko pirejski luke do Sjeverne Europe štedi nekoliko dana plovidbe brodom i ogromna financijska sredstva kineskoj kompaniji, pa je u planu izgradnja još jednog pristaništa, kako bi se kapacitete luke povećali na sedam milijuna kontejnera godišnje.
Prema Šimonovićev riječima, pokretanje prvog međunarodnog teretnog vlaka iz Grčke za Češku, dogovoreno je na sastanku s glavnim direktorom Grčkih željeznica na međunarodnoj konferenciji SHIFT 2 RAIL, u Ateni.