Ilustracija: scx.hu
Osborne je pozvao investitore na iskazivanje interesa za privatizaciju do kraja ovog mjeseca, a ako ponude budu zadovoljavajuće posao bi trebao biti zaključen do kraja prvog kvartala sljedeće godine.
Prema nekim procjenama, ovom prodajom mogao bi se prikupiti iznos od 300 milijuna britanskih funti, što je samo dio plana privatizacije kojim bi se do kraja 2020. godine, prodajom državne imovine prikupilo 20 milijardi funti čime bi se dovele u red državne financije i smanjio javni dug.
Preostala dva dioničara Eurostara su francuske državne željeznice sa 55% i Belgija koja posjeduje udjel od 5 posto kompanije. Prema za sada dostupnim informacijama, oni se neće natjecati za kupnju britanskog udjela.
Opozicija se boji prodaje ispod cijene
Opozicijska Laburistička stranka negativno je reagirala na najavu privatizacije. Smatraju da se radi o strateškoj imovini koja bi trebala zaradu donositi poreznim obveznicima, a zabrinuti su i zbog cijene po kojoj će se udio u Eurostaru prodavati, zbog negativnog iskustva sa nedavnom prodajom Royal Maila – državnog operatera poštanskih usluga, koji je prodan ispod cijene.
Naime, nakon prodaje Royal Maila i izlaska na burzu, cijena dionice prvi je dan porasla za čak 38%, što nedvojbeno dokazuje da je britanska vlada podcijenila vrijednost komanije koju je pordala.
"Nakon fijaska sa prodajom Royal Maila u kojoj su porezni obveznici izgubili milijarde, postoji zabrinutost da će i ova prodaja biti ispod realne cijene", izjavila je Mary Creagh iz Laburističke stranke,a prenosi The Telegraph.
Najizgledniji kupci Eurostara su mirovinski fondovi i osiguravajuća društva, a da komapnija solidno posluje pokazuje 7-postotni rast prihoda prošle godine, koji su iznosili 857 milijuna funti, te rast operativne dobiti od 4%, na 54 milijuna funti, zbog porasta poslovnih putnika.
Kompanija je prošle godine isplatila dividendu u iznosu od 18,6 milijuna funti te dosegnula broj od 10 milijuna putnika.