ŠKVERSKO strpljenje je pri kraju. Ako se za tjedan dana ne počnu rezati limovi za novogradnju koja bi se trebala raditi za Jadroplov, radnici Brodosplita će zauzeti škver, najavili su danas sindikalisti.
Duvnjak dao suglasnost
Posao koji je trebao biti sigurna stvar, doveo je škverane na rub. Ipak, nekih pomaka ima. "Reagirali su kad su vidjeli da smo zakazali za danas tiskovnu konferenciju. Predsjednik Nadzornog odbora Vedran Duvnjak dao je u petak svoju suglasnost za posao sa Jadroplovom. Sad se čeka odluka njihovog odbora. Mi i dalje ne vjerujemo, jer smo se već opekli. Ako ne, idemo dalje. Škver je naš, mi ćemo odlučiti tko može u njega, a tko ne. Stvarno smo razočarani obećanjima. Ovaj put će biti, ili mi, ili oni. Morat će nas izbaciti na ulici ako nam ne daju raditi", poručio je Zvonko Šegvić, predsjednik Nezavisnog sindikata.
Podsjetio je na dolazak premijerke Kosor prije dva i pol mjeseca, obećanja ministra gospodarstva Đure Popijača, kako se već sutra mogu početi raditi brodovi u škveru. "Vjerovali smo premijerki, ali je očito da je negdje zapelo. Igrale su se nekakve igre, a mi smo možda prenaivno ušli u sve to", kazao je Šegvić.
"Novaca ima, ali pameti nema"
"Novaca ima, ali pameti nema", konstatirao je Vedran Dragičević, predsjednik Sindikata metalaca. Čekat će do 15-og. "Ako se limovi ne počnu rezati, svi dođite na posao. Pa neka onda gospoda iz ministarstva odgovore što žele napraviti sa škverom", kazao je Dragičević.
Pozvao je na oprez jer hrvatskim brodogradilištima na raspolaganju je 660 milijuna kuna za restrukturiranje u idućih pet godina. "Ako se to potroši na pokrivanje gubitaka već na prvom brodu, onda nemamo šanse", konstatirao je.
Problem: 10 milijuna dolara
Nakon dužeg oklijevanja, Ministarstvo gospodarstva dalo je jamstva za posao sa Jadroplovom. Problem je, zapravo, ispao sa nekih 10 milijuna dolara između ugovorene i stvarne vrijednosti broda.
Čuli smo se i sa Kruno Peronjom, šefom Nadzornog odbora Jadroplova. Upravo je u tijeku sastanak na kojem bi trebali odlučiti o poslu sa škverom. Mali dioničari se bune, jer smatraju da je pogođenih 35 milijuna dolara za bulk carrier previše. Peronja još nema odluku Nadzornog odbora, koja se očekuje iza podneva.