Foto: Financijski klub (preuzeto uz dozvolu)
KRAJEM kolovoza održana je prva ljetna škola financijske pismenosti i poduzetništva namijenjena srednjoškolcima. Osim što su usvajali nova znanja, polaznici su pozdravili ovakav tip edukacije dajući joj najveću ocjenu, uz želju za ponovnim dolaskom. Ovaj edukacijski program provela je studentska udruga Financijski klub koja djeluje na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu u suradnji sa Znanstveno edukacijskim centrom Višnjan.
Kroz sedmodnevni program u Višnjanu 13 učenika i učenica je sa svojim mentorima radilo na projektima iz ekonomije i to iz područja marketinga, digitalnog marketinga, financija i poduzetništva. Grupa marketingaša provela je tzv. “blind test eksperiment” na različitim kategorijama proizvoda kako bi na kraju pojedinoj upravi poduzeća mogla savjetovati repozicioniranje njihovog proizvoda na tržištu. Digitalni marketingaši napravili su vlastitu internetsku i Facebook stranicu kako bi proučavali digitalno ponašanje posjetitelja te na kraju uveli određene izmjene kako bi postigli visoke stope konverzije. Financijaši su kroz projekt “Partybroker” napravili analizu poduzeća iz područja prehrambene industrije upoznavajući se s makroekonomskom analizom, analizom industrije i poduzeća kako bi na kraju sastavili portfelj dionica s najvećim prinosom i najmanjim rizikom. S druge strane, poduzetnici su imali puno konkretniji zadatak - napraviti poslovni, financijski i marketing plan s ciljem osnivanja poduzeća koje bi se bavilo uzgojem grožđa u Istri.
Financijsko opismenjivanje
Uz rad na projektima učenici su sudjelovali na zajedničkim predavanjima i radionicama potrebnim za postajanje financijski pismenom osobom. Za početak, učenici su se upoznali s osnovnim terminima iz makroekonomije što je bilo poprilično zahtjevno za srednjoškolce koji inače nemaju formalnog doticaja s takvom temom. Uslijedila su predavanja iz menadžmenta i poduzetništva, bankarstva i novca, investiranja i tržišta kapitala te osobnim financijama, personal brandingom i pisanjem životopisa. Učenje se provodilo interaktivnim pristupom, radionicama i debatama kroz koje su učenici mogli slobodno pitati za bilo koji pojam koji im nije bio jasan, a bilo ih je mnogo. Uz predavače iz Financijskog kluba, predavanja su održali predstavnici Hrvatske poštanske banke, koji su srednjoškolce upoznali s bankarskim proizvodima i uslugama, te predstavnica Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA) koja je upoznala sudionike s regulacijom tržišta kapitala i konkretnim primjerima zlouporabe iz prakse.
Neovisno iz koje su škole dolazili (gimnazije, turističke, tehničke ili ekonomske) svi su polaznici pokazali veliko zanimanje za praktične teme koje nas okružuju u svakodnevnom životu.
Školu posjetili učenici iz Zagreba, Požege, Rijeke, Splita...
Sudionici su tako, prema provedenoj evaluaciji, bili izrazito zadovoljni ovakvim programom dajući mu najveću moguću ocjenu. Također, svi su polaznici izrazili želju za ponovnim dolaskom na Ljetnu školu financija. Sudionici su dolazili iz različitih gradova od Zagreba, Požege, Rijeke, Splita, Poreča i Čakovca do Beograda.
Potreba za ovakvim tipom edukacije prepoznata je u rezultatima PISA testiranja na kojima su hrvatski srednjoškolci ostvarili ispodprosječne rezultate na razini Europske unije. Program su proveli studenti Ekonomskog fakulteta koji djeluju kroz udrugu Financijski klub u suradnji sa Znanstveno edukacijskim centrom u Višnjanu te je riječ o prvom takvom programu u Hrvatskoj.