Foto: Goran Mehkek/Cropix
MATICA sindikata na čelu s Vilimom Ribićem usprotivila se monetizaciji autocesta i prodaji vrijednih hrvatskih tvrtki poput Croatia Osiguranja i HPB-a. "Dok god Hrvatska ima deficit, javni dug će rasti osim ako provedemo monetizaciju", uzvraća potpredsjednik Vlade Branko Grčić.
"Pa kakav smo narod i kakva smo država da ne možemo na tome ostvariti zaradu. To je kao da imate rudnik dijamanata ispod sebe, a ne znate ih iskopati, izbrusiti i prodati", naglasio je Ribić.
Kritizirao je Vladu i zato jer slijedi mjere štednje Europske unije. Upozorava da štednja i financijska konsolidacija u ovakvoj gospodarskoj situaciji samo dovodi zemlju u daljnji dug te da se treba okrenuti prema poticanju proizvodnje.
"Stabilnost i rast ne idu zajedno", smatra Ribić i dodaje da zemlje EU, koje su se usprotivile politici štednje, poput npr. Mađarske, ostvaruju gospodarski rast.
"A Njemačkoj odgovara jačanje i bavljenje stabilnošću, a ne bavljanje rastom. Kao član EGSO-a (Europski gospodarsko-socijalni odbor) u Bruxellesu čuo sam žestoke diskusije dva suprostavljena tabora. To su gotovo na razini nacionalističkih istupa. Europa je doista podijeljena na jedan krug zemalja oko Njemačke, sjever i drugi dio zemalja u Europi koji uočava što se zapravo događa", poručio je Ribić.
S druge strane potpredsjednik Vlade Branko Grčić kaže: dok god Hrvatska ima deficit, javni dug će rasti.
"Osim ako provedemo monetizaciju, što nadam se da ćemo uspješno dovršiti, pa ćemo biti u prilici da jedan dio tog duga jednokratno otplatimo i smanjimo troškove tog javnog duga, koji se mjeri u milijardama kuna kamata", kazao je Grčić.
Iako se predviđa da bi se naš javni dug do kraja godine mogao popeti na 199 milijardi kuna, ili 60 posto BDP-a, Ribić naglašava da je prosječni dug u Europi 95 posto BDP-a.
"Argument da ne možemo vratiti dugove, raspada se na jednostavnoj činjenici, dugovi se u krizi ne vraćaju, oni se prolongiraju. To rade sve zemlje, to je makroekonomska lekcija", zaključio je Ribić.
Milanović: Nećamo ići u projekt ako je štetan za Hrvatsk
Na prošlotjednom GSV-u, prvom u novom sazivu, sindikatima je jasno dano do znanja da su dugovi države enormni, a davanje autocesta u koncesiju jedini izlaz. No, sindikati smatraju da su takvi argumenti neutemeljeni, a monetizacija zadnje i najgore rješenje.
"Cijeli taj naš interes monetizacija autocesta, ako nije ili ako se ne možemo dobro nagoditi, nećemo ići u to. Ali ne smijemo govoriti javnosti da je to rasprodaja nacije. Jer nije. Ja i moji suradnici nećemo ići u projekt koji je za Hrvatsku štetan i za koji nismo uvjereni da je u maksimalnom javnom interesu", poručio je nedavno Milanović.