Ruska kriza utjecala na cijene dionica nekih hrvatskih kompanija: Dionice AD Plastika pale za 37%

Ilustracija: iCapital

OD SREDINE listopada 2014. do danas je tečaj eura u odnosu na rusku rublju porastao za oko 50%, što se najviše osjetilo na dionicama AD Plastika.

Njihova cijena je u tom periodu pala za 37%. AD Plastik je u 2013. ostvario 42% prodaje u Rusiji, a zanimljivo će biti vidjeti što će pokazati rezultati za 2014. koji se očekuju uskoro, navode analitičari iCapitala. 

Cijena dionica Gorenja, koje je u devet mjeseci 2014. oko 53% prodaje ostvarilo u istočnoj Europi (što u njihovom slučaju uključuje i zemlje Središnje te Jugoistočne Europe), je pala za 22%.

Cijena Podravke, koja je u 9 mjeseci 2014. ostvarila 6% prodaje u Istočnoj Europi, je pala za 13%, a Krke koja u istočnoj Europi ostvaruje oko trećine prodaje je pala za 11%, jednako kao i Atlantic Grupe ( koja ostvaruje oko 6% prodaje u ZND), dok je cijena Ericssona Nikola Tesla 8% manja nego na početku perioda (ostvaruje oko 13% prodaje u ZND-u).

Da cijene ovih dionica reagiraju na promjene u tečaju pokazuje i situacija iz sredine prosinca 2014. kada je ruska centralna banka povisila kamatnu stopu s 10,5% na 17% što je rezultiralo privremenim jačanjem rublje.

Nakon toga je uslijedila očita pozitivna promjena na cijene većine ovih dionica te uglavnom zaustavljanje trenda jačeg pada, osim u slučaju AD Plastika.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.