Screenshot: YouTube
"Jednostavno rečeno, ovi su automobili imali softver koji isključuje kontrolu emisije tijekom normalne vožnje i uključuje je tijekom provođenja emisijskih testova," rekla je Cynthia Giles iz EPA-e na konferenciji za novinare.
Volkswagen bi mogao platiti kaznu od 37,500 dolara za svako vozilo na kojem je instaliran softver, a na tržištu je 482 tisuće takvih VW i Audi automobila s dizelskim pogonom. Ako se utvrdi da su podaci lažirani na svakom primjerku ukupna kazna bi mogla doseći 18 milijardi dolara, potvrdio je dužnosnik EPA-e za Reuters.
"Nije li vrijeme za njemački inženjering?"
Glasnogovornik Volkswagena u Americi kaže da tvrtka "surađuje u istrazi" i odbija dati druge komentare.
Sporni softver i uređaj "maskiraju istinske emisije" samo tijekom testiranja i stoga automobili nakon njega emitiraju do 40 puta više onečišćavajućih čestica nego što to dopuštaju američki zakoni o javnom zdravlju, rekla je Giles.
Agencija je Volkswagen optužila da softver koristi u dizelskim modelima s četiri cilindra izrađenima od 2009. do 2015. godine. U ovom trenutku nije zatražen opoziv vozila, a VW nije dao naznaka kako namjerava riješiti problem.
Softver je ugrađivan u modele VW Jetta, VW Beetle, VW Golf i Audi A3, kao i posljednje modele VW Passata iz 2014. i 2015. godine. Tvrtka je svoja vozila na američkom tržištu žestoko reklamirala kao "čiste dizele".
U televizijskoj reklami koja se ove godine često prikazuje u Sjedinjenim Državama, VW tvrdi: "Broj 1 dizelska automobilska marka u Americi" i pita gledatelje, "nije li vrijeme za njemački inženjering?"