Sabor odobrio podjelu HŽ-a, Hajdaš Dončić: Plan restrukturiranja uskoro gotov

U SABORU je danas održana rasprava o prijedlogu dopune Zakona o podjeli Hrvatskih željeznica kojim se žele stvoriti zakonske pretpostavke za fleksibilniju organizacijsku strukturu unutar sustava.

Vladajući su objasnili da su se od 2005. pokazale određene manjkavosti u podjeli na četiri društva te predložili da se Vuča vlakova podijeli na Vuču vlakova u putničkom i teretnom prometu te se pripoje HŽ Cargu odnosno HŽ Putničkom prometu.

"Predlaže se donošenje ovog zakona po hitnom postupku zbog otklanjanja većih poremećaja u gospodarstvu te preduvjeta daljnjeg restrukturiranja HŽ-a, prilagođenog uvjetima i potrebama liberaliziranog transportnog tržišta u području željezničke usluge", istaknuo je zamjenik ministra Zdenko Antešić.

Saborski zastupnici su prihvatili prijedlog. O njemu se ranije danas oglasio i resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić.

Ministar: Uskoro gotov plan restrukturiranja

Ministar je jutros obišao zagrebački Glavni kolodvor, a nakon sastanka s čelnim ljudima HŽ Holdinga odbio je spekulirati o masovnim otpuštanjima.

"Do kraja mjeseca bit će spreman kompletan plan restrukturiranja, koji će jasno uključiti jedan dio radne snage koji će u tom procesu ostati višak. Ali ne možemo govoriti o brojkama dok se ne vidi kompletna sistematizacija budućeg upravljanja HŽ društvima", pojasnio je Hajdaš Dončić.

U sklopu modernizacije hrvatskih željeznica ministar je najavio skori početak obnove pruge u Okučanima. "Hrvatske željeznice su Vladin prioritet koji treba iskoristiti većinu europskih fondova", ističe ministar.

"Tim razvojnim ciklusom, koji bi u potpunosti trebao početi iduće godine, odnosno danom ulaska Hrvatske u Europsku uniju, Hrvatske željeznice postale bi konkurentnije jer je ključna stvar infrastruktura. Dakle, ako nemate kvalitetnu infrastrukturu, ne možete imati niti brze vlakove, ako nemate brze vlakove, tko će se voziti? Vrlo jednostavno, stvar je brzine", kaže ministar te zaključuje kako se konkretni rezultati mogu očekivati tek u idućih osam godina.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.