U BRODOSPLITU je danas spušten u more novi bulk carrier za Jadroplov. Riječ je o prvoj novogradnji dogovorenoj nakon skidanja zabrane EU za ugovaranje novih poslova. Sjećate se, sigurno. Lijepe vijesti u splitski škver donijela je premijerka Jadranka Kosor osobno početkom 2011. godine. Iza Jacinog smiješka krila se dobro čuvana tajna.
Sanaderova flota
Negdje u to doba došlo je do iznenadne promjene na čelu Jadroplova, državnog brodara koji je u 2010. godini nabio 50 milijuna kuna gubitka. Preplaćenog Stipu Papića zamijenio je direktor prodaje Brodosplita Branimir Kovačić. Mnogima je to bilo nelogično. Kovačić je do jučer prodavao brodove, a sada ih naručuje.
Zapravo, radilo se o sasvim logičnom koraku budući da je u tom trenutku Brodosplit bio najveći vjerovnik Jadroplova. Naime, država je "zaboravila" isfinancirati 18 milijuna dolara subvencije za prethodna dva carriera, koji su se za Jadroplov gradili u splitskom škveru u sklopu grandioznog Sanaderovog projekta obnove domaće flote u domaćim brodogradilištima.
Sufinanciranje gubitka
Do subvencije je došlo zbog pokrivanja iznenadnog pada vrijednosti brodova na svjetskom tržištu. Papić je navodno čak bio spreman raskinuti ugovor, no pritisnuli su ga iz Vlade te nametnuli kompromisno rješenje sufinanciranja gubitka. Lijepo je možda izgledalo na papiru, no kriza je stisla, novca ponestalo.
Kako država nije platila Jadroplovu, tako ni Jadroplov nije platio Brodosplitu. Sve do danas! Dug od 18 milijuna dolara pretočen je u jamstvo za isporuku novog broda pa u splitskom škveru očekuju da će se sve "prebiti" do isporuke novogradnje koja je danas porinuta u more.