Sedam mrtvih znak za uzbunu: U Hrvatskoj prečesto padaju mali avioni

Foto: Dino Stanin/PIXSELL

NAKON tragedije u Daruvaru prije dva dana gdje su odmah nakon uzlijetanja poginula dvojica muškaraca, jutros novi šok. U padu malog aviona, čiji se tip još ne zna, u mjestu Kruge kod Donjeg Lapca, poginula je još jedna osoba. Ovo je četvrta ovakva nesreća u nešto više od dva mjeseca, a strašna brojka mrtvih popela se na sedam.

"O svemu su izviještene nadležne agencije, inspekcije, odnosno Agencija za zrakoplovne nesreće i nadležno odvjetništvo. Službe su na terenu i u tijeku je očevid", rekla je Mirela Šulentić iz PU Ličko senjske.

Doznaje se kako je stradali hrvatski državljanin, star 37 godina. Iako mještani kažu kako je ujutro na tom području bilo magle, o uzrocima pada još je prerano govoriti. U Daruvaru, koji će zbog dvojice svojih poginulih građana, proglasiti i dan žalosti, očevid je završen, no kako bi utvrdili sve okolnosti tragičnog pada, svoj posao nastavljaju istražitelji za zrakoplovne nesreće.

U lipnju su se dogodile dvije slične nesreće, u padovima aviona kod Vrbovca i Kaštel Štafilića, četiri su osobe poginule. Čak četiri slične nesreće sa sedam mrtvih osoba svakako su znak za uzbunu.

Nesreće prečeste

Dok istrage ne pokažu što se u ovim slučajevima dogodilo, sa sigurnošću se može reći jedno: nesreće malih sportskih aviona u Hrvatskoj su postale prečeste, statistički podaci su poražavajući. Hrvatska je prije 15 godina imala više od 200 aktivnih malih aviona.


"U ovom trenutku imamo negdje ukupno oko 70 aviona, plovidbenih aviona, i velikih, čak tu uključujući i one Croatia Airlinesa. Znači, trostruko manje aviona imamo danas nego prije 15-ak godina, a broj nesreća trostruko veći nego prije 15-ak godina" rekao je Media servisu Milenko Bucalović predsjednik Udruge opće avijacije u Hrvatskoj.Isključive razloge za sve veći broj nesreća Bucaković ne može odrediti, no naglašava kako se zbog opsežne papirologije koja je potrebna za poznate i ispitane avione poput cessne ili pipera, te visoke cijene goriva koja se za njih koriste, ljudi okreću jeftinijim i nedovoljno ispitanim verzijama.

"Ljudi bježe u tu manje reguliranu avijaciju ultra lighta, samogradnju i ne znam šta. Koliko je tu kvalitetno održavanje i koliko uopće može biti kvalitetno održavanje na takvim avionima, koji su, kažem, možda proizvedeni u pedeset, stotinu primjeraka. Taj motor sasvim sigurno nije nekakav zrakoplovni motor koji je ispitan u onoj mjeri kao što su ispitani motori continental recimo", naglašava Bucalović.

Gotovo uvijek kod ovakvih nesreća jedan od uzroka je i ljudski faktor.  "Ili kao pilotska greška ili kao greška mehaničara koji je održavao avion. Tako da gotovo da ne možete naći slučaj u kojem nije ili pilot ili tehnika krivi", poručio je Bucalović.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.