Službenik za šalterom je neljubazan? Prijavite ga!



KADA sljedeći put uđete u poštu, HEP ili HZZO, obratite pažnju na službenike za šalterom. Od listopada će nositi pločice s imenom, a ako budu neljubazni - možete ih prijaviti kod povjerenika za etiku institucije u kojoj rade. Ministarstvo uprave pokreće akciju "Tu smo za vas" kojom želi upoznati građane s etičkim načelima u državnoj upravi.

Svi smo se barem jednom u životu susreli s neljubaznim službenicima na šalteru. Kakva su iskustva, pitali smo građane:

"Više bi rekla da su negativna, nego pozitivna, onaj tko je iza šaltera osjeća se moćnije od mene, pa pokušava izbaciti neke svoje frustracije. Previše se kritizira rad državnih službenika, koji ponekad s vrlo malim resursima uspijevaju izvući nešto za korisnike. Super, ljubazni i nikada nije bilo problema. Kako na koga naletiš. Trebali bi imati više razumijevanja za ljude koji tamo čekaju po nekoliko sati".

Bauk: Želimo podsjetiti građane na njihova prava

Već sljedeći mjesec građani će moći povjereniku za etiku prijaviti one koji su nepristojni, neprofesionalni, ljuti ili traže mito, najavio je ministar uprave, Arsen Bauk.

"Želimo najprije podsjetiti građane na njihova prava u odnosu sa državnim službenicima i podsjetiti državne službenike na njihove obaveze u odnosu sa građanima. Svi propisi koji vrijede, vrijede i dalje, međutim, jednostavno, mislim da na ovaj način ipak osvježimo sjećanje i potaknemo službenike na još bolji odnos s građanima", pojašnjava Bauk.

Prošle je godine, te 2010. godine, pristiglo 250 pritužbi na neetično ponašanje državnih službenika, od čega ih je 10 posto bilo osnovano, kaže pomoćnik ministra Ranko Lamza.

"Ono što mi želimo je ostvariti jedan dobar odnos između građana i državnih službenika. Za pretpostaviti je da i veći broj građana nije upoznat s činjenicom da se državni službenici moraju pridržavati etičkog kodeksa", ističe Lamza.

Sindikalist Pleša: I dosad su se građani mogli žaliti

Za početak će krenuti s izradom naljepnica i promotivnih letaka, a službenici će dobiti pločicu s imenom. Da ova praksa nije ništa novo, smatra čelnik Sindikata državnih službenika i namještenika, Boris Pleša: "I dosad su se građani mogli žaliti - kroz knjige žalbe ili pokucati na vrata nadležnog referenta".

"U tome je vrlo važna uloga onda i rukovodećih ljudi u sustavu koji trebaju procijeniti kada je neka ljutnja građana opravdana, a kada ona nije opravdana, ali sigurno da to ne može značajno povećati učinkovitost", naglašava Pleša.

Kako bi se povećala učinkovitost službenika, a time i zadovoljstvo klijenata potrebno je pojednostavniti proceduru tako da građani ne moraju za jednu stvar obilaziti deset šaltera ili kucati na brojna vrata, kaže Pleša.

"Vi to vidite i kroz ulazak u neki supermarket, to što vam piše ime i prezime onoga tko vam radi na blagajni, ne znači ništa ako vi morate čekati jer su vam otvorene tri blagajne, a na ostalih deset nitko ne radi. To je tako jedna vrlo relativna stvar", smatra Pleša.

Pod povećalom javnosti državni službenici su od idućeg mjeseca, kada ih možete prijaviti, ali i pohvaliti.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.