Foto: Guliver image/Getty images
GOTOVO dvije godine, točnije 20 mjeseci nakon dramatičnog nasukavanja, počelo je izvlačenje olupine kruzera Costa Concordia iz mora pored otočića Giglia, na jugu Italije. Riječ je o najskupljem izvlačenju broda u povijesti i dosad nezabilježenoj operaciji koja bi mogla stajati više od 600 milijuna dolara.
Inženjer Nick Sloan, voditelj tima za spašavanje broda, rekao je da sada slijedi detaljan pregled štete i da očekuje da će brod biti u stanju zaploviti. "A sada idem popiti pivo pa se naspavati", zaključio je Sloan.
Stanovnici Giglia nisu mogli sakriti oduševljenje uspješnom operacijom.
"Slaviti ne možemo jer još uvijek mislimo na naše mrtve. Ali smo zadovoljni. Sretni. Ponosni. Zapravo, ponos je prava riječ. Ponosni smo na sve ove ljude", kazala je jedna stanovnica.
Oluja odgodila početak akcije
Jučer je oluja za tri sata odgodila početak operacije za koju se vjerovalo da će trajati oko 12 sati. Jedan od inženjera koji je radio na projektu, Sergio Griotto, kazao je novinarima da je sve išlo po planu te da nije bilo problema. Nakon nekog vremena mogao se vidjeti dio broda koji je bio potopljen, a do sredine dana već je bio uspravljen tri stupnja.
Objavljeno je da je brod uspravljen te da je pomaknut na platformu koja je napravljena na morskom dnu kraj kruzera. Platforma se nalazi 30 metara ispod razine mora. Dio broda koji je bio izvan mora napunit će se vodom kako bi se uz pomoć gravitacije brod izravnao. U prvim satima operacije nije bilo vidljivo zagađenje mora, javlja Reuters.
Podsjetimo, golemi kruzer nasukao se u siječnju 2012. nakon što je udario u hrid i prevrnuo se. Istraga je pokazala da je kapetan, Francesco Schettino, brod previše približio otoku Gigliju u neuspjelom manevru. Optužen je za ubojstvo iz nehaja, izazivanje brodoloma i napuštanje broda na kojem je bilo oko 4.000 putnika i članova posade. Prijeti mu 20 godina zatvora.
Za smrt 32 ljudi već su ranije osuđeni koordinator kompanije Costa Crociere, Roberto Ferranini, direktor brodskog hotela, dva časnika i kormilar.