AMERIČKI ogranak talijanskog proizvođača odjeće Diesela, brenda najpoznatijeg po trapericama, jučer je proglasio stečaj zbog sve većih gubitaka, pada prodaje, visokih najamnina i kibernetičkih prevara.
Američka podružnica talijanske tvrtke podnijela je zahtjev za zaštitom od vjerovnika američkom stečajnom sudu u Delawareu. Matična kuća tvrtke nije uključena u zahtjev.
Iz Diesela USA podsjećaju da su od osnivanja 1995. godine bili jedini distributer Dieselovih proizvoda u SAD-u.
Zahtjev za zaštitom od vjerovnika objašnjavaju padom maloprodajnog sektora i šestogodišnjim razdobljem gubitaka, tijekom kojeg im je prodaja potonula za 53 posto, na 104 milijuna dolara.
Kao dodatne razloge navode krađe i kibernetičke prevare koje su ih tijekom tri godine stajale 1,2 milijuna dolara.
U sudskom podnesku ističu da imaju 50 do 100 milijuna dolara imovine i 10 do 50 milijuna dolara obveza.
Neće biti potpuno zatvorena
Direktor kojem je povjerena zadaća restrukturiranja poslovanja, Mark Samson u podnesku napominje da podružnica neće biti potpuno zatvorena, ali će raskinuti ugovor o najmu za neke od ukupno 28 trgovina čiji najmodavci nisu spremni sniziti najamninu.
Zato kompanija bilježi velike gubitke, tvrdi Samson.
Prema njegovim riječima, trogodišnji poslovni plan tvrtke uključuje fokus na profitabilnije trgovine, poboljšanje proizvodnih linija i rad s influencerima na društvenim mrežama kako bi privukli milenijalce, generaciju Z i druge nove kupce.
Uspješna reorganizacija omogućila bi američkom Dieselu da posluje kao "prepoznatljiv i profitabilan brend", rekao je Samson.
Proteklih su godina mnoge maloprodajne tvrtke otišle u stečaj ponajviše zbog okretanja potrošača kupnji putem Interneta.
Taj je trend nedavno pogodio i lanac trgovina cipelama Payless Inc. koji je prošlog mjeseca najavio zatvaranje oko 2500 trgovina.
Stečaj Diesela USA nadovezao se na onaj tvrtke Levi Strauss&Co, koja je 1873. prva kreirala traperice. Proizvođač levisica objavio je stečaj 13. veljače, a namjerava se vratiti na američku burzu nakon 34 godine izbivanja i ponovno organizirati početnu javnu ponudu dionica.