SRPSKI poslovni krugovi tvrde kako bi Ivica Todorić kupnjom dionica Mercatora stekao monopol u maloprodaji te ozbiljno ugrozio poziciju Miroslava Miškovića i njegove Delte na srpskom tržištu, piše Poslovni dnevnik. Iako su šanse za kupnju Mercatora od strane Todorića minimalne, bojazan ipak postoji. Mercator je, naime, samo prošle godine u Srbiji ostvario prihod od 450 milijuna eura.
Također, Agrokor već ima razrađenu prodajnu mrežu u Srbiji, kao i tri megamarketa u Beogradu, 20-ak prodajnih objekata u Vojvodini i 33 trgovine u Nišu koje je preuzeo kupivši trgovačku kuću Angropromet. Agrokor je uz to razvio i veleprodajnu mrežu. U Delti ne žele komentirati Agrokorovu kandidaturu za kupnju Mercatorovih dionica, no ispod toga, tvrde upućeni, krije se strah od širenja Agrokora.
Strane trgovačke kuće - generatori nelikvidnosti
Dio ekonomista bliskih srpskom tajkunu tvrde da Srbiji prijeti monopol, što će najviše na svojoj koži osjetiti potrošači. Građanima, pak, sudeći prema rezultatima anketa, nije važno tko će imati dominantan položaj u maloprodaji, sve dok cijene ne budu rasle.
A usporedbe cijena pokazuju da su najniže one u Agrokorovim trgovinama, a najviše u trgovačkom lancu Maxi, koji posluju u sastavu Mišetićeve Delte, gdje su zabilježene i najveće marže.
U Srbiji se boje da bi stvaranje još jednog monopola izazvalo rast cijena, a ekonomisti upozoravaju i da bi se time povećao uvoz hrvatske robe, što bi dovelo do još većeg deficita u robnoj razmjeni dviju zemalja.
Stvaranje monopola ugrozilo bi, tvrde, i domaće dobavljače jer bi ih još više ucjenjivale strane trgovačke kuće koje se smatraju glavnim generatorima nelikvidnosti jer dobavljačima isplaćuju potraživanja sa 9 mjeseci odgode.