ČLANICE Europske unije još su uvijek podijeljene oko konačne odluke o tome trebaju li zračne luke u zemljama EU-a uvesti sporne tjelesne skenere koji bi, prema tvrdnjama pristalica tog načina kontrole putnika, trebali povećati stupanj zaštite na međunarodnim letovima z svijetu.
Europska komisija zabrinuta zbog prava na privatnost
Europska komisija izrazila je zabrinutost zbog moguće štete koju skeneri nanose pravu na privatnost, ali i zdravlju putnika, zbog čega je donesena odluka da se provedu dodatna ispitivanja prije donošenja konačne odluke o njihovoj primjeni u zračnim lukama zemalja članica EU-a.
Skeneri prvo uvedeni u Amsterdamu
Kako se 23-godišnji terorist, Nigerijac Umar Farouk Abdulmutallab, u američki avion ukrcao u Amsterdamu, tamošnja zračna luka Schiphol prva je uvela eksperimentalnu provjeru putnika tjelesnim skenerima, a njezin će primjer slijediti Italija, koja je najavila također eksperimentalno uvođenje skenera na aerodromima u Rimu, Milanu i Veneciji.
Belgijski ministar transporta Etiennne Schouppe medijima je izjavio kako korištenje skenera pri pregledu putnika "pretjerano", jer su, kako je ocijenio, mjere sigurnosti na europskim aerodromima ionako dovoljno oštre. S druge strane, vlade nekoliko članica ističu kako bi upotreba skenera mogla pridonijeti pouzdanijoj borbi protiv raširene prijetnje terorizma u svijetu.