Crowdfunding: Kako prikupiti novac za posao bez pomoći banaka i države?

Foto: 123rf

NAKON što su prošle godine prikupili ukupno više od milijun kuna kroz razne crowdfunding projekte, društveno poduzeće Brodoto i Zelena energetska zadruga pozivaju timove okupljene oko zanimljivih projekata da se do 29. svibnja putem web obrasca na www.crowdfundingacademy.eu prijave na Crowdfunding Academy, edukaciju o pripremi i provedbi crowdfunding kampanja.

"Timovi koji su prošli našu edukaciju pokazali su kako se do novaca ne mora niti kroz banke niti kroz državu. Oni su vlastitim snagama skupili više od milijun kuna za projekte koji su sezali od proizvodnje piva i robota do pomoći izbjeglicama i izgradnje solarnog jedrenjaka. Ove godine smo uključili još više partnera i predavača te se nadamo da će naši timovi polučiti još veći uspjeh," izjavio je Marko Gregović, suosnivač Crowdfunding akademije.

Iz Akademije kažu da će za sudjelovanje u edukaciji biti odabrano 15 timova, a glavni kriterij selekcije bit će inovativnost projektne ideje i snaga tima. Odabrani timovi će uz pomoć stručnjaka iz područja crowdfundinga, poduzetništva i komunikacija naučiti kako aktiviranjem lokalne i međunarodne zajednice financirati svoje projekte, a na raspolaganju će im i nakon edukacije biti trajna mentorska pomoć tima Crowdfunding Academy.

Prošle godine crowdfundingom prikupljeno 30 milijardi dolara

Ukupna vrijednost financiranja crowdfundingom u svijetu bilježi kontinuirani godišnji rast. Samo prošle godine crowdfundingom je prikupljeno više od 30 milijardi dolara, a do 2020. godine Svjetska banka predviđa rast do 90 milijardi dolara. U Hrvatskoj crowdfunding također bilježi uspon. Prošle godine prikupljeno je 5,3 milijuna kuna, što je duplo više u odnosu na 2014, a timovi koji su prošli kroz Crowdfunding akademiju su prikupili petinu tog iznosa.

"Količina neuspješnih kampanja govori nam da crowdfunding nije dječja igra. Ipak, vjerujemo da se uz edukaciju i temeljitu pripremu mogu prikupiti sredstva za najrazličitije projekte. Najbolja stvar je da se nakon uspješne kampanje često dogode i nepredviđene stvari: naši timovi su dobili pažnju investitora, prostore za rad i medijsku pozornost koju bi teško dobili da se nisu upustili u crowdfunding avanturu," zaključio je Gregović.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.