Foto: Nel Pavletić/PIXSELL
DANIEL HINŠT, voditelj Centra unutarnjeg tržišta pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta koji je radio na Akcijskom planu za administrativno rasterećenje gospodarstva, objavio je na svom Facebooku informaciju kako je napokon provedena deregulacija tržišta autoškola, sukladno Direktivi o uslugama Europske unije.
"1. Auto škole mogu od 2018. samostalno određivati tržišne cijene, što bi moglo dovesti i do konačnog sniženja cijena. Do sada je državna regulacija minimalne cijene odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača.
2. Ukinuta je zaštićena mreža auto škola kroz koju je država ograničavala dozvoljeni broj auto škola po svakoj županiji, ovisno o broju kandidata. Time je nadvladano još jedno teritorijalno i brojčano ograničenje, koje je sadržavalo i zabranjeno ispitivanje ekonomske „opravdanosti“. Takav Economic needs test i Numerus clausus bio je protivan temeljnim tržišne konkurencije u EU. Do sada je državna regulacija zatvorene mreže odgovarala mnogim postojećim tržišnim igračima, ali na štetu potrošača i potencijalnih novih igrača (premda bi ispunjavali uvjete). Time je uvedena sloboda poslovnog nastana za auto škole. Potreban broj auto škola i moguće cijene će konačno određivati narod.
3. Omogućena je sloboda ugovaranja rada u auto školi na puno ili nepuno radno vrijeme, kako bi se rad prilagodio tržišnim potrebama.
Također, omogućeno je i sljedeće:
4. Nova vozila će tek nakon dvije godine morati obaviti tehnički pregled.
5. Vozila se mogu registrirati pri stanici za tehnički pregled.
6. Ukinut je namet registracijski list (koji je koštao 34,50 kune).
7. Uz obveznu tehničku ispravnost vozila, podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina te sa 12 na 15 godina autobuse u auto školama. Time je smanjena učestalost kod obveze nabave novih vozila, pa će pogotovo manje auto škole doživjeti određeno rasterećenje", objasnio je Hinšt.