Foto: Atlantic
Uvodni govor održao je Emil Tedeschi, vlasnik Atlantic grupe koji se osvrnuo na poslovnu klimu u Hrvatskoj. Tedeschi je rekao da je u Hrvatskoj početkom devedesetih na poduzetništvo bačena svojevrsna stigma, jer su naslovnice medija preuzeli oni koji su pod poduzetništvom podrazumijevali kršenje zakona.
U nastavku je govor Emila Tedeschija:
"Izbor EY – poduzetnik godine, zasluženo je lani dobio zavidnu medijsku pažnju, a prije svega je naišao na odobravanje poslovne zajednice, koja je sve svjesnija potrebe promocijevrijednosti poduzetništva i poslovnog upravljanja. U našoj zemlji postoji ne-mali broj značajnih i uspješnih poduzetničkih aktivnosti, o kojima treba više pričati kako bi se afirmiralo poduzetništvo kao izuzetno važna djelatnost. Kako bi se skinula svojevrsna stigma koja je početkom 90. godina bačena na čitav niz vrijednih ljudi i timova kada su naslovne stranice i udarne vijesti preuzeli oni koji su pod poduzetništvom podrazumijevali netransparentno poslovanje, kršenje pozitivnih propisa i visoki stupanj korupcije, suprotno kanonima etike i morala.
Izbor EY je festival uspješnosti
Izbor EY je festival uspješnih. Prema svim pokazateljima; rastu prihoda, rastu zapošljavanja, osvajanju novih tržišta, razvoju novih proizvoda i usluga, rastu profitabilnosti, noviminvesticijama, strateškim savezima, rastu društveno odgovornog poslovanja, inovacijama, patentima i akvizicijama. Kako, onda, izabrati najboljeg? Kao i prošle godine, moram naglasiti, svi finalisti (ove godine njih osmoro) su pobjednici. Prošli su strogi selekcijski proces te s punom odgovornošću u ime žirija tvrdim – imamo osam pobjednika. U utakmici gdje se uspoređuje proizvodnja šumskih traktora i kotlova centralnog grijanja, industrija dijelova za automobilsku industriju i maloprodaja, usluge u turizmu i veledrogerija, eko industrija i proizvodnja procesne opreme – kako odrediti tko je najbolji? Jedno je sigurno. Ne možemo pogriješiti. Koga god izaberemo za EY poduzetnika godine s ciljem da nas prezentira na EY svjetskom izboru poduzetnika godine u Monte Carlu od 7. do 12. lipnja, s punim autoritetom i referencama taj će biti pravi ambasador poduzetništva u Hrvatskoj. Još jednom ću ponoviti – govorim o ambasadoru i osam pobjednika!
Poslovna zajednica ima kapacitet prepoznati izvrsne
EY – izbor poduzetnika godine ostvaruje svoj puni smisao. Razvija svijest o poduzetništvu, dokazuje da je moguće uspjeti, da uspješni postoje, da postoji perspektiva, sposobnost, mjera i briga za širu zajednicu. Puna Lauba i ove godine, dokaz je da naša poslovna zajednica ima kapacitet prepoznati izvrsne, okupiti se i zapljeskati najboljima te slaviti svoj, ali i tuđi uspjeh. Samo čovjek koji u uspjehu drugog čovjeka vidi inspiraciju, prostor za napredak, mogućnost učenja i novi motiv – jest sretan čovjek. Samo timovi koji su u stanju učiti na izvrsnom rezultatu drugog tima, imaju šansu u budućim utakmicama. U izboru EY nema pobijeđenih. Dokaz da je tome tako je i u činjenici da je pet od šest prošlogodišnjih finalista danas s nama. I šesti bi bio večeras u Laubi, da nije spriječen poslovnim putovanjem u inozemstvo. To potvrđuje da smo prošle godine zasadili stablo koje se dobro prima, stablo koje traži i svijetla i vode, ali stablo koje nam je izuzetno važno u izgradnji naprednog, slobodnog i neopterećenog društva, bogatog i sretnog koje će voditi računa o potrebitima, koje će formirati šumu, tako važnu za zdravlje našeg društva i države.
Izbor EY je dokaz da se može obuzdati ego, da možemo bez podjela na stare i mlade, na male i velike, na lokalne i međunarodne, na proizvođače i davatelje usluga. Prošlogodišnji izbor Alana Sumine i Zorana Vučinića, osnivača Nanobita za poduzetnike godine bio je odličan izbor, a posebne nagrade koje su dobili gospodin Alojzije Šestan za međunarodno postignuće i Mate Rimac za tehnološku inovativnost, nisu bile samo utješne nagrade, već je žiri ispravno postupio naglašavajući posebno taj aspekt njihovog doprinosa.
Poduzetništvo nije bauk i neprijatelj
Pobjednicima čestitam, svim poduzetnicima želim da im ove kolege budu dokaz da je moguće bolje i više, te sam uvjeren da će uz pomoć medija i mlade generacije dobiti uvid u poduzetničke poduhvate, i to na način da im se približe trud i ulaganja, pa i frustracija i propadanje na tom putu ka vrhu, uvijek većem i često teškom. Vrhu gdje uspjeh neće biti banaliziran, već će stvaranje novih vrijednosti i održivost, društveno odgovorno poslovanje -ne kao fraze već djela, biti ono što će biti u fokusu.
Poduzetništvo nije bauk, nije neprijatelj, nije suprotstavljeno građanima, a pred poslovnom elitom je obaveza u stvaranju bogatijeg i sretnijeg društva, društva u kojem vladaju moral, znanje i pozitivan odnos prema ljudima i prirodi."