Glas Koncila: Žena koja traži jednakost je neposlušna - ona odbija prihvatiti da je muškarac prvotan

Screenshot: Glas Koncila

GLAS KONCILA u najnovijem je broju objavio članak svećenika dr. Ivice Raguža u kojem autor tvrdi da su žene koje traže jednakost neposlušne te ne žele prihvatiti da je "ona od Adama, a ne Adam od nje".

"Neposlušnost ovdje znači da je žena u iskušenju da svoj život gradi bez Boga, da ne želi imati "glavu" (Isus Krist, Crkva, muškarac) kojoj treba biti poslušna. Neposlušnost se izriče u traženju svojih prava za jednakošću koja briše razlike, u tome da žena ne želi prihvatiti da je ona od Adama, a ne Adam od nje, da je ona drugotna, a muškarac prvotan", navodi se u članku.

Autor u tekstu piše da je prvi grijeh nastao zbog neposlušnosti Adama i Eve, ali da ona ipak više pogađa ženu.

"Već prve stranice Svetoga pisma kazuju da je prvi grijeh nastao zbog neposlušnosti. Neposlušnost je zajednički grijeh i Adame i Eve, ali on pogađa ponajviše ženu jer je đavao prvotno po ženinoj neposlušnosti čovjeka učinio robom grijeha, piše Raguž povodom blagdana Velike gospe. Eva je, navodi Raguž misli "velikih teologa prvih stoljeća", sagriješila zbog neposlušnosti, a ne Adam.

U tekstu pod naslovom "Marijina poslušnost i žene danas", Raguž upozorava da muškarci nerijetko griješe zbog sažaljenja nad ženom, kako žena u grijehu ne bi bila sama.

"Adam je, a kako to često biva i danas, sagriješio zbog sažaljenja sa svojom ženom. Adamu je bilo žao njegove žene Eve, nije ju htio ostaviti samu u njezinu grijehu, nego joj je htio biti blizak, makar i u tom grješnom sažaljenju", navodi se u članu.

Raguž piše kako je "po ženskoj neposlušnosti grijeh je ušao u svijet", a stoga je, istriče, "žena i danas na poseban način i dalje u velikoj napasti neposlušnosti".

Navodi i kako se  neposlušnost žene pokazuje u dvama biblijskim sindromima: "Martinu sindromu", aktivističkoj ženi bez poslušnosti, bez smiraja, i "Magdaleninu sindromu", lijenoj ženi ugode i užitaka, pretjerane brige za sebe, navodi autor.


"Ovo što pišem izazvat će podsmijeh kod muškaraca i žena koji su se udaljili od kršćanske jer za njih ovakav govor žene o poslušnosti znači povratak u patrijarhalno društvo i zastupa podređivanje žene. Kakva god bila sumnjičavost spram ovakvoga govora, nemožemo ne ostati vjerni istinosti biblijske, kršćanske slike o ženi, a to je da je najveće iskušenje za ženu neposlušnost", piše Raguž.

 



 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.