Europska unija trebala bi zahtijevati da novi kamioni imaju nultu emisiju CO2 počevši od 2040. godine, smatra glavni pregovarač Europskog parlamenta o mjerama za smanjenje utjecaja prometnog sektora na klimatske promjene.
Europska unija priprema strože ekološke standarde za nove kamione na europskom tržištu, a krajnji bi cilj bila nulta emisija CO2 do 2050. godine na području Unije.
U veljači je Europska komisija, koja priprema zakone EU, predložila proizvođačima da do 2040. godine smanje prosječnu emisiju CO2 svih novih kamiona u prodaji za 90%.
Smanjenje od čak 95% do 2035.
Europski parlament razmotrit će pooštravanje tog pravila na 100%, stoji u nacrtu izvješća zastupnika i glavnog pregovarača EP-a Yannicka Jadota iz kluba Zelenih. Smanjenje CO2 za kamione u 2030. trebalo bi iznositi 65%, a u 2035. čak 95%, drži Jadot.
"Ovo je stvarno nešto što trebamo kako bismo bili sigurni da su europski proizvođači na dobrom putu u odnosu na međunarodnu konkurenciju", dodao je.
Neki proizvođači već su se obvezali dekarbonizirati svoja teška vozila. Daimler Truck obećao je da će njihovi novi kamioni biti CO2 neutralni od 2039. u Europi, SAD-u i Japanu.
Zastupnici u Europskom parlamentu glasat će o Jadotovom nacrtu izvješća kasnije ove godine prije pregovora s vladama članica EU o konačnom zakonodavstvu.
Nizozemska i Danska su za, Češka protiv
Nizozemska i Danska su, primjerice, podržale smanjenje emisije CO2 od 100% do 2040., dok drugi, među kojima i Češka Republika, smatraju da EU ne bi trebala postaviti taj dugoročni cilj.
Jadot je rekao da bi puštanje kamiona koji emitiraju CO2 iza 2040. godine u prometu ugrozilo temeljni klimatski cilj Europske unije.
Kamioni u EU su 2021. u prosjeku bili stari 14 godina i imali dizelske motore, stoji u podacima koje je objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila.