NAKON više od desetljeća planiranja, započeli su radovi na najduljem podvodnom tunelu na svijetu.
Tunel Fehmarnbelt povezivat će Dansku i Njemačku, spuštat će se i do 40 metara ispod Baltičkoga mora i bit će otvoren 2029. godine, piše CNN.
Tunel koji će biti dug 18 kilometara jedan je od najvećih europskih infrastrukturnih projekata, a u njega će biti uloženo preko 7 milijardi eura.
Tunel će prolaziti Fehrmarnovim pojasom, tjesnacem između njemačkog otoka Fehrmarn i danskog otoka Lolland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rødbyja i Puttgardena koja svake godine prevozi milijune putnika. Trajektu treba 45 minuta, a nakon izgradnje tunela vlakom će trebati 7, a automobilom 10 minuta kako bi se iz jedne države prešlo u drugu.
Tunel, čiji je službeni naziv Fehmarnbelt Fixed Link, ujedno će biti i najduži kombinirani cestovni i željeznički tunel na svijetu.
Sastojat će se od dvije dvotračne autoceste koje će biti odvojene službenim prolazom i dvije elektrificirane željezničke pruge.
"Danas, ako idete vlakom od Kopenhagena do Hamburga, treba vam oko četiri i pol sata. Nakon završetka izgradnje tunela isto putovanje trajat će dva i pol sata. Mnogi lete između ta dva grada, ali će u budućnosti biti bolje samo sjesti na vlak", rekao je Jens Ole Kaslund, tehnički direktor u danskoj državnoj tvrtki Femern A/S koja je zadužena za ovaj veliki projekt.
Isto putovanje bit će brže i za vozače jer će se uštedjeti vrijeme na redu za trajekt.
Projekt datira još iz 2008.
Osim pozitivnog utjecaja na putničke vlakove i automobile, tunel će tako djelovati i na teretne kamione i vlakove. Naime, stvara se kopnena ruta između Švedske i Srednje Europe koja će biti 160 kilometara kraća no što je danas.
Trenutno se promet između skandinavskog poluotoka i Njemačke preko Danske može odvijati trajektom preko Fehmarnbelt ili dužom rutom preko mostova između otoka Zeland, Funen i poluotoka Jutland.
Projekt datira još iz 2008. godine kada su Njemačka i Danska potpisale ugovor o izgradnji tunela. Nakon toga je trebalo više od 10 godina kako bi obje države donijele potrebne zakone i provele pripadne studije.
Iako je postupak s danske strane dovršen, u Njemačkoj su se brojne organizacije žalile na ovaj projekt.
Ipak, Michael Løvendal Kruse iz Danskog društva za zaštitu priroda smatra kako će projekt biti koristan za okoliš.
"Kao dio tunela Fehmarnbelt stvorit će se nova prirodna područja i kameni grebeni na danskoj i njemačkoj strani. Prirodi je potreban prostor i kao rezultat toga bit će više prostora za prirodu. Ali najviše koristi će imati klima. Vlakovi će konkurirati zračnom prometu, a prijevoz tereta električnim vlakovima daleko je najbolje rješenje za okoliš", rekao je Kruse za CNN.