BORNFIGHT, hrvatska tvrtka za digitalne inovacije, kako smo već pisali, proglašena je agencijom godine u svijetu.
Riječ je o tvrtki koju su osnovali Tomislav Grubišić i Daniel Ackermann, dvojac koji iza sebe ima još dva uspješna projekta – agenciju Degordian te Mediatoolkit. Bornfgiht bio je nominiran između 30 najkvalitetnijih svjetskih web agencija za nagradu Agency of the Year, koju dodjeljuje žiri Awwwardsa, panela koji promovira najbolje i najinovativnije dizajne i web stranice.
“Awwwards panel jedan je od najcjenjenijih u području web dizajna jer se njihov žiri sastoji od nekih od najboljih svjetskih web dizajnera, developera i agencija koje iza sebe imaju godine i godine iskustva te stotine ako ne i tisuće projekata”, objasnio nam je Tomislav Grubišić, s kojim smo razgovarali povodom osvojene prestižne nagrade.
Što znači ova nagrada u zajednici web dizajna?
Kada vas takav jedan panel nominira za agenciju godine, onda znate da su projekti na kojima radite stvarno u samom vrhu svjetskog web dizajna. Ono što je kod ove nagrade, koju smo osvojili, posebno vrijedno je što smo je osvojili u potkategoriji 'User's Choice'. To znači da su na nju utjecali i glasovi Awwwards zajednice - takva podrška je posebno poticajna, posebno zbog toga što smo Bornfight pokrenuli prije samo nekoliko mjeseci, a već smo sada prepoznati kao kompanija koja proizvodi stvarno vrhunska tehnološka i web rješenja.
Na temelju kojih radova ste osvojili nagradu?
Radovi zbog kojih smo nominirani i zbog kojih smo osvojili ovu nagradu su napredni webovi koje smo razvili tijekom 2018. godine.
Ovdje prije svega trebam izdvojiti bornfight.com, našu korporativnu web stranicu koja je na Awwwards natjecanjima već osvojila Site of the Day, Developer Award, Mobile Excellence i Honors nagrade.
Uz nju su velik utjecaj na ovo imale i stranice mercury-processing.com koja je kompaniji Mercury Processing Services International omogućila kvalitetnije pozicioniranje nakon vlastitog rebranding procesa, te web stranica boranka.hr koju smo razvili za najveći projekt pošumljavanja u Hrvatskoj na kojem smo radili zajedno sa Savezom izviđača Hrvatske i Agencijom Imago Ogilvy.
Koliko je vama osobno važna nagrada?
Osobno mi nagrada jako puno znači jer je dokaz da firmu razvijamo u dobrom smjeru. Kako često kažem, to je nešto što me često zna držati budnim - vodimo li firmu u pravom smjeru, jesu li nam ljudi sretni na poslu, kako da napravimo da nam bude još bolje, što je sve potrebno da radimo još kvalitetnije stvari, što moramo popraviti...
Ovakve nagrade pokazuju da smo okupili stvarno vrhunski tim i da firmu zajedno razvijamo onako kako treba, ali još mi više znači sva podrška koju smo dobili od prijatelja, poznanika, članova zajednice, struke i ljudi koji prate naš rad. To je stvarno nešto nevjerojatno!
Bornfight je treća tvrtka koju ste osnovali zajedno s Vašim partnerom Danielom Ackermannom. Čime se Bornfight točno bavi i koliko su te tri tvrtke komplementarne?
Bornfight je kompanija za digitalne inovacije koja se prvenstveno bavi razvojem softvera, digitalnih proizvoda, mobilnih aplikacija, naprednih web stranica, interaktivnih instalacija (poput 33 interaktivne aplikacije koje smo razvili za najveći muzej na svijetu koji je otvoren u Kuvajtu) te blockchain platformi (poput Digital Assets Power Play platforme za trgovanje kripto valutama).
Degordian se nakon odvajanja Bornfighta nastavio razvijati u smjeru digitalne marketinške agencije, dok je Mediatoolkit nastavio svoj razvoj kao naš samostalan SaaS (Software as a Service) proizvod koji se bavi media-monitoringom i jedan je od najkonkurentnijih na tržištu. Iako su sve tri kompanije sada službeno odvojene, one se i dalje međusobno podupiru te surađuju na projektima koji zahtijevaju različita znanja i više različitih specijalista.
To je jedna od većih prednosti naših kompanija - odvojene su i to im omogućava brži rast i razvoj te veću fleksibilnost i specijalizaciju, a u isto vrijeme mogu na kompleksnijim projektima raditi zajedno jer smo i dalje svi u istom fizičkom prostoru što nam maksimizira efikasnost.
Kako ste došli na ideju osnivanja treće tvrtke?
Zašto smo pokrenuli Bornfight? Pa, dva su razloga.
S jedne strane smo primijetili potrebu na tržištu za kompanijom koja će povezati produkciju visoko-tehnoloških rješenja sa strateškim pristupom razvoju poslovanja - do sada je većina tvrtki bila usko specijalizirana samo za jedno ili samo za drugo, a klijentima je puno jednostavnije surađivati s kompanijama koje mogu vrhunski pokriti oba aspekta.
S druge strane, planirali smo se puno jače pozicionirati na internacionalnom tržištu kao kompanija za digitalne inovacije koja za svoje klijente razvija napredne digitalne proizvode koji su potpuno prilagođeni njihovom poslovanju.
Koliko ljudi radi za vaše tvrtke?
Trenutno u sve tri kompanije imamo oko 200 ljudi, što zaposlenih, što studenata koje razvijamo. U Degordianu (u sva tri ureda - Zagreb, Mostar, Beograd) radi oko 120 ljudi, u Mediatoolkitu ih je 20 i u Bornfightu 60.
U sve tri kompanije zapošljavamo vrhunske specijaliste s višegodišnjim iskustvom, koji s nama odlučuju nastaviti i razviti svoju karijeru zbog vrhunskih projekata na kojima mogu raditi, brojnih mogućnosti za edukaciju i napredovanje te velikom ulaganju u brigu o karijernom razvoju svake pojedine osobe.
Koliko je zahtjevno voditi tri tvrtke s toliko ljudi?
Ne mogu reći da je jednostavno, ali ako se okružite pravim ljudima koji dijele vašu viziju i u koje vjerujete, onda je cijela stvar jednostavnija nego što bi bila da sve pokušavate solo.
Kad govorimo direktno o Bornfightu, Mediatoolkitu i Degordianu - Daniel i ja veće odluke i dalje donosimo zajedno, ali nas dvojica također to ne možemo voditi sami. Zato smo i od samih početaka jako puno ulagali u razvoj snažnog voditeljskog kadra koji na sebe može preuzeti donošenje odluka vezanih uz razvoj i ljudi i samih kompanija. To je jedna od stvari koje sam jako ponosan jer smo razvili vrhunski tim koji ne samo da ima mnoštvo radnog iskustva i specijalističkog znanja, već su potpuno posvećeni razvoju ljudi i ostvarenju naše vizije stvaranja najboljeg mjesta za rad.
S kojim tvrtkama još surađujete i koga biste izdvojili kao dobre partnere na našem tržištu?
U Bornfightu većinom surađujemo sa stranim klijentima i partnerima jer je jače pozicioniranje na internacionalnom tržištu i bio jedan od glavnih razloga pokretanja same kompanije, no imamo i dosta klijenata iz Hrvatske i regije.
Ako bih morao izdvojiti nekoga s našeg tržišta, to bi sigurno bili Camping Village Šimuni s kojima surađujemo već dugi niz godina, British American Tobacco s kojima konstantno radimo na mnoštvu iznimno naprednih projekata, Mercury Processing Services International s kojima smo ostvarili vrlo čvrstu suradnju kad smo razvijali njihov korporativni web, blockchain kompaniju Digital Assets Power Play za koju smo razvili jednu od najnaprednijih digitalnih platformi za trgovanje kripto valutama te Savez izviđača Hrvatske s kojima smo prošle godine radili na kampanji Boranka, najvećoj akciji pošumljavanja u Hrvatskoj.
Na kojim projektima trenutno radite?
Što se samih projekata tiče, mogu vam reći da upravo razvijamo naprednu aplikaciju za Muzej atomske i obnovljive energije u Saudijskoj Arabiji, a uskoro krećemo i s razvojem pedesetak interaktivnih aplikacija vezanih uz Olimpijske igre za muzej u Qataru. Osim toga radimo i na jednoj iznimno naprednoj web aplikaciji za kompaniju Performance Fact iz SAD-a koja je specijalizirana za konzalting edukacijskih institucija, a uskoro ćemo za njih krenuti i s razvojem mobilne aplikacije.
Možete li se malo prisjetiti dana kada ste pokrenuli vlastiti posao? Kako ste počeli – odakle ideja, motivacija, kako ste stjecali uvjete za rad?
Uf, davno je to bilo. Mislim, ja sam znao da želim raditi nešto s kompjutorima i internetom čim sam se prvi put spojio na net i skužio da mogu nešto napisati u HTML-u i da će se zbog toga nešto stvoriti. To mi je bilo jako zanimljivo.
Što se tiče Degordiana koji smo pokrenuli 2009. (tada smo se još zvali iSTUDIO), jednostavno smo vidjeli da će Facebook biti jako velika stvar za brendove koji će trebati nekoga da im vodi stranice. To tada nije bilo toliko razvijeno kao danas i nije bilo agencija koje bi se time bavile, pa smo se organizirali, otvorili par Excelica i počeli raditi izračune što nam sve treba - to su bila jako zabavna vremena.
Radili smo u Akijevom stanu - preko dana bismo radili, nakon posla u tom istom stanu tulumarili, pa ujutro sve čistili da možemo normalno raditi i da nam klijenti mogu doći na sastanak. Mi smo bili klinci i nitko nas nije još shvaćao ozbiljno, ali imali smo viziju koju smo htjeli ostvariti. Znali smo se ne brijati po nekoliko dana da bismo izgledali starije i ozbiljnije kad smo išli na sastanke - bili smo klinci, imali smo 22, 23, 24 godine, a išli smo na sastanke s direktorima koji su imali 22, 23, 24 godine iskustva i trebali im prodati ideju da im treba netko da im vodi Facebook stranice.
Koliko su se uvjeti i okolnosti u međuvremenu primijenili?
Danas je to drugačije, danas nitko ne sumnja u Facebook i njegovu potrebu, ali sada to više nije dovoljno. Sada klijenti traže puno naprednija rješenja, žele softver, digitalne proizvode, brutalne tehnološke stvari koje koriste tehnologiju s kojom je malo ljudi uopće radilo - zato smo pokrenuli Bornfight. Tržište se konstantno mijenja i mi se mijenjamo zajedno s njim, no uvijek želimo biti ispred svega i razvijati nove stvari koje još nisu stvorene. Zato smo i oko sebe okupili takav brutalan tim koji to može ostvariti.
Što vas motivira u radu?
Najviše me motiviraju problemi, odnosno pronalaženje rješenja. Kad vidim da postoji neki problem koji treba riješiti ili potreba na tržištu koju bi trebalo zadovoljiti, tada dajem maksimum. To je nešto što jako njegujemo u Bornfightu - za naše klijente želimo osmisliti i razviti digitalna, tehnološka rješenja koja će riješiti njihove poslovne probleme i omogućiti im da dodatno razviju svoje poslovanje. Ali ne bilo koje rješenje - već ono jedno, pravo, idealno. Rješenje koje je u potpunosti prilagođeno njima i njihovim potrebama.
Mislim, tako je nastao i Bornfight - vidjeli smo da na tržištu postoji potreba za kompanijama koje mogu povezati strateški pristup poslovanju s produkcijom visoko-tehnoloških rješenja i odlučili smo to napraviti. Volim razmišljati o budućnosti i o načinu na koji nam tehnologija može pomoći da određene izazove riješimo, automatiziramo, da napravimo da nam svima bude bolje - to me jako motivira jer je to područje još neistraženo i postoje neograničeni načini za napredak.
Kako uspijevate spojiti privatni život uz obaveze koje imate?
A što se tiče privatnog i poslovnog života - ne mogu reći da sam ih uspio potpuno odvojiti. Još uvijek se tu i tamo dogodi situacija da na nekim operativnim stvarima nastavim raditi i kad dođem doma, ali pokušavam to smanjiti koliko je god moguće.
Ovo kako je sad je miljama daleko od onoga kako je bilo kad smo tek pokrenuli prvu firmu, tad smo Aki i ja radili stalno. Sad je to dosta dobro izbalansirano jer smo se okružili vrhunskim ljudima u koje imamo 100% povjerenje i nas dvojica više ne moramo donositi apsolutno svaku odluku.
I zato imamo više vremena za obitelj, prijatelje i druge aktivnosti koje ne spadaju pod posao. Znam da se za puno poduzetnika govori da rade po 80, 120 ili više sati tjedno, ali mislim da to stvarno nije održivo. Kažem, sigurno je potrebno u nekoj početnoj fazi kompanije i mi smo i sami tako radili, ali kad se stvari postave na noge, onda treba početi raditi na procesima koji će svima omogućiti da u 5 završe ono što su trebali i nakon toga se u potpunosti posvete privatnom životu.
Koji su vam planovi za budućnost?
Glavni plan je uvijek isti - od svih naših kompanija želim stvoriti najbolja mjesta za rad. Taj sam si cilj postavio prije više godina i to je cilj kod kojeg ne pristajem na kompromis jer su ljudi koje imamo ono što nas odvaja od konkurencije. Oni su razlog zbog kojeg radimo brutalne stvari, zbog kojih dobivamo nagrade i zbog kojeg klijenti žele raditi s nama, a to je moguće samo kad su ljudi ispunjeni, kad uživaju u onom što rade, kad imaju slobodu eksperimentirati i isprobavati nove stvari i kad su potpuno zadovoljni na poslu.
To je mjesto na kojem provodimo trećinu života i zato želim da naši ljudi nemaju osjećaj kao da idu na posao - to je ideal koji želim ostvariti i znam da neće biti lako, ali vjerujem da je moguće i zato sam se potpuno posvetio tome.