Foto: Hina, Screenshot: YouTube
HRT se u priopćenju medijima pohvalio visokom gledanošću svog programa, naglasivši da je od deset najgledanijih emisija u listopadu čak njih sedam emitirano na HRT-u.
"Programski sadržaji Hrvatske radiotelevizije (HRT) u listopadu su bili među najgledanijima te je od deset najgledanijih emisija na svim nacionalnim televizijama čak sedam bilo HRT-ovih, pokazuju podaci Agencije za elektroničke medije (AEM) o gledanosti za televizijske programe u listopadu", objavio je HRT da bi u odmah u sljedećoj rečenici objasnio o čemu se radi.
"Gledanosti Hrvatske radiotelevizije pridonijeli su sportski sadržaji, odnosno prijenosi nogometnih utakmica hrvatske nogometne reprezentacije u kvalifikacijama za Svjetsko nogometno prvenstvo te sportske emisije, ali i informativne emisije Hrvatske televizije ", pojasnili su sa Prisavlja.
Dakle, HRT se hvali svojim programom, a daleko su im najgledanije utakmice koje bi se, ruku na srce, jednako gledale i na drugim kanalima.
"Tako je susret Kosovo – Hrvatska, odigran 6. listopada, pratilo 17,8 % opće populacije (AMR), odnosno 731 853 gledatelja, što je treći sadržaj po gledanosti u listopadu. I nogometna emisija posvećena toj utakmici imala je visoku gledanost te ju je pratilo 14,4 % opće populacije (AMR), odnosno 590 253 gledatelja. Susret protiv Finske odigran tri dana poslije gledalo je 14,9 % opće populacije (AMR), odnosno 609 490 gledatelja.", hvale se HRT-ovci.
"Pored sporta gledanosti su pridonijeli i informativni sadržaji Hrvatske televizije (HRT – HTV). Emisiju Plodovi zemlje emitiranu 2. listopada pratilo je 14,3 % opće populacije (AMR), odnosno 586 275 gledatelja, a u popis najgledanijih emisija ušao je i podnevni Dnevnik od 2. listopada koji je gledalo 13,5 % opće populacije (AMR), odnosno 554 962 gledatelja", stoji dalje u priopćenju.
Nikakva gledanost
HRT je posljednjih godina u značajnom padu, a čini se da situaciju neće popraviti ni ovogodišnja jesenska shema koja nije rezultirala nikakvim većim hitom. Tako HRT, unatoč činjenici što velike novce troši na novi sadržaj, ljude privlači samo kad su utakmice.
S HRT-a su tako Hini potvrdili podatke o gledanosti emisija nedavno angažiranih vanjskih suradnika, po kojim je prvi politički talk show "Jedan na jedan" Romana Bolkovića, koji je emitiran krajem rujna, imao samo 1,9 posto gledanosti (AMR-a), dok su kasniji nastavci imali još manju gledanost, u prosjeku 1,6 posto.
Prvi politički talk show Tihomira Dujmovića "Iza zavjese" imao je gledanost od 2,5 posto, a zadnji emitiran u nedjelju, 13. studenoga, imao je 3,5 posto ili u prosjeku za osam dosadašnjih emisija oko 2,6 posto gledanosti. Zabavna emisija "Naknadno" Željka Pervana startala je sa 4,6 posto gledanosti, a nakon sedam epizoda prosjek iznosi 4,3 posto.
Na HRT-u nisu komentirali neslužbene najave da bi zbog slabe gledanosti i neispunjenih programskih očekivanja te emisije mogle biti prebačene u druge termine ili bi čak mogle biti ukinute.
Do utakmica došli preko politike
A i do utakmica reprezentacije, jedinog gledljivog programa na HRT-u, došli su na poseban način. Kako je Index pisao još u ožujku, HNS je za tv prava prijenosa utakmica reprezentacije tražio 260 tisuća eura, da bi ih na kraju HTV-u dao za 98 tisuća. HNS zauzvrat za svoj televizijski kanal dobio Ali Babinu pećinu - arhivu HTV-a sa svim dosadašnjim utakmicama Hrvatske, koju su jako skupo platili televizijski pretplatnici, odnosno hrvatski građani.
Do dogovora između HNS-a i HRT-a je došlo brzo nakon što je na čelo javne televizije došao Siniša Kovačić.
Ugovor HRT-a i HNS-a bivši je ravnatelj javne televizije Goran Radman odbio jer je po njegovom mišljenju bio nepovoljan po HTV, odnosno preskup. Ali, padom SDP-ove i dolaskom HDZ-ove garniture na Prisavlje, tadašnjem šefu HDZ-a Tomislavu Karamarku jednako skloni HNS (čiji je pak stvarni gazda Mamić donator HDZ-a) odjednom postaje kooperativniji i početni zahtjev od spomenutih 260 tisuća eura, istopio se na gotovo trećinu iznosa i to na ime kompenzacija, tako da u zamjenu dobije prava na stare utakmice reprezentacije koje će emitirati u programu Hrvatske nogometne televizije koju je HNS pokrenuo sa zaštitnim licima Ivicom Blažičkom i Milom Horvat.
Bila je to win- win situacija za HRT koji je za siću dobio utakmice reprezentacije, a koje su, evo pokazalo je vrijeme, daleko najgledaniji program na javnom servisu.