TVRTKA Ciceron komunikacije danas je u zagrebačkom hotelu Antunović organizirala poslovno okupljanje na kojem su predstavljeni rezultati istraživanja na temu "Javni govor u politici, elektroničkim medijima i biznisu".
Istraživanje koje je provela tvrtka Hendal pokazalo je da Hrvati retoriku javnih osoba generalno na skali od jedan do pet ocjenjuju trojkom, a najboljim govornicima po kategorijama su proglašeni Ivo Sanader, Goran Milić i Željko Kerum. Telefonsko ispitivanje u Hrvatskoj je tijekom svibnja provedeno za uzorku od 400 ispitanika, ali iz agencije Ciceron tvrde kako je ono i više nego relevantno.
Nešto više od 20 posto glasova među političarima dobio je Sanader, najbliži konkurent, Stjepan Mesić, zaostaje za punih deset posto. Ništa manje uvjerljiva nije bila pobjeda Gorana Milića pred Zoranom Šprajcom (16,5 posto naspram 9,5 posto), dok je Kerum na čelo liste govornika u poslovnom sektoru isplivao iako je dobio tek 7,8 posto glasova na ukupnoj listi.
"Istraživanje je pokazalo da je Hrvati ne znaju razlikovati dobro govorništvo od učestalosti pojavljivanja u medijima", kaže direktorica Ciceron komunikacija Mirela Španjol Marković, te zaključuje kako je ovo istraživanje pokazalo da je Sanader najjači hrvatski brend. No, također treba istaknuti kako je istraživanje pokazalo da građane često iritira javni govor kojeg smatraju nerazumljivim (što je sasvim u skladu s političkom maksimom "reci što manje u što više rečenica"), a primijetili su i da javni govornici često pokazuju zabrinjavajuće nepoznavanje hrvatskog standardnog jezika.
P.V.
Foto: Siniša Sunara / Cropix