Hrvati su pri samom vrhu EU-a po starosti i štetnosti automobila koje voze

Foto: Index

HRVATI su među pet najškodljivijih vozača u Europskoj uniji, pokazalo je istraživanje o tome gdje automobili najviše štete okolišu, a listu predvode Česi, Poljaci i Estonci, dok okoliš najmanje onečišćuju Šveđani.

Britanska organizacija Eco Experts koja se bavi energetskom efikasnošću listu objavljenu sredinom veljače sastavila je na temelju podataka Europskog udruženja proizvođača automobila (EAMA) i Svjetske zdravstvene organizacije, a u svojoj računici su u obzir uzimali prosječnu starost automobila, broj vozila na tisuću stanovnika, postotak vozila na alternativna goriva te općenitu zagađenost zraka.

Najtoksičnijim vozačima u EU-u proglašeni su Česi koji ne samo da imaju šesti najmanji postotak automobila na alternativne izvore (0,7 posto) nego su njihova vozila u prosjeku šesta po starosti u Europskoj uniji (14,5 godina), zbog čega ne čudi da je zrak u toj državi treći po zagađenosti na kontinentu.

Na drugom mjestu su Poljaci, a slijede Estonija, Hrvatska i Slovačka.

Hrvatska se nalazi na 25. mjestu u EU-u po broju automobila na 1000 stanovnika, njih 392, a manje od toga imaju samo Latvija, Mađarska i Rumunjska. Najviše ih ima u Malti i Luksemburgu.

Prosječni automobil star 14 godina

Prosječni hrvatski automobil star je 14,1 godinu, čime se Hrvatska također nalazi u vrhu EU-a.

Najčišći promet je u Švedskoj koja bilježi i najmanje zagađenje zrakom, a slijede ju ostale skandinavske države i Irska.

Europska agencija za okoliš (EEA) u svom je prošlogodišnjem izvješću navela kako zagađenje zraka izaziva više od 500 tisuća preuranjenih smrti godišnje u Europi, no taj broj se smanjuje.

Agencija je dodala kako je onečišćujućim tvarima u koncentracijama iznad razina kvalitete zraka koje se smatraju štetnima po zdravlje izloženo oko 90 posto europskih gradova.

Prema podacima EAMA-e iz 2015., u EU-u se sveukupno koristi 294 milijuna vozila, a prosječna starost im je 10,7 godina.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.