HRVATSKI TELEKOM na svojim je stranicama najavio vrlo izglednu mogućnost povećanja cijena svojih usluga, o čemu su obavijest poslali i svojim korisnicima.
Na webu HT-a tako se navodi da će 9. siječnja ove godini dopuniti svoje Opće uvjete poslovanja vezano uz usluge. Dopuna se, stoji u obavijesti, odnosi na eventualne izmjene cijena usluga zbog inflacije, a promjene će stupiti na snagu u prvoj polovici 2023. godine.
"Svjesni smo da inflacija utječe na svakoga te smo uveli određene mjere kako bi se ona što manje odrazila na cijenu naših usluga", objavio je Hrvatski Telekom, koji je pobrojao četiri ključne informacije za korisnike.
- "Uvodi se mogućnost usklađenja naših cijena s prosječnom godišnjom stopom inflacije koju jednom godišnje objavljuje Državni zavod za statistiku.
- Ograničit ćemo podizanje cijena do maksimalno 10% godišnje. Tako ćemo osigurati da, ako stopa inflacije bude i veća od 10%, eventualne izmjene naših cijena ne prelaze taj postotak.
- Ako želite, svoje usluge možete raskinuti bez plaćanja naknade za pogodnosti/popuste koje ste imali u sklopu usluge. To možete napraviti u roku od dva mjeseca od primanja obavijesti uz račun za prosinac koji ste primili u siječnju.
- Ako dođe do usklađivanja cijena s inflacijom, informirat ćemo vas na vrijeme, a najkasnije 30 dana prije nego što nove cijene stupe na snagu. U tom trenutku nećete imati pravo raskinuti svoje usluge bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid ugovora."
U obavijesti se navodi da se opisana dopuna Općih uvjeta poslovanja neće primjenjivati na korisnike Halo Super 30 korisničkog paketa i MAXnet mini usluge te na korisnike koji ostvaruju popuste temeljem HT-ovog cjenika Popusti za posebne kategorije korisnika.
Zašto se povećavaju cijene?
HT navodi da uslijed trenutne gospodarske situacije dolazi do usklade cijena svih proizvoda i usluga s obzirom na to da troškovi proizvodnje i pružanja usluga značajno rastu, kako za privatni tako i za poslovni sektor. 17. siječnja Državni zavod za statistiku objavit će godišnji prosječni indeks inflacije za 2022. godinu sukladno kojem telekom operateri, u roku od 90 dana od objave navedene stope, imaju mogućnost prilagodbe cijena maksimalno za postotak godišnje prosječne stope inflacije.
"Hrvatski Telekom ograničit će dizanje svojih cijena na maksimalno 10% godišnje, neovisno o tome hoće li indeks inflacije biti viši od navedenog iznosa. Takvim transparentnim ograničenim maksimalnim iznosom povećanja zaštitit ćemo sve korisnike", stoji u obavijesti.
Kakve su obveze korisnika ako su ugovornom obavezom uzeli mobitel, tablet ili bilo koji uređaj uz pogodnosti?
U slučaju da ste u ponudi Hrvatskog Telekoma kupili mobilni uređaj uz popust (jednokratno plaćanje ili na rate) te želite napustiti Hrvatski Telekom prije isteka 24 mjeseca od kupnje uređaja, imate pravo na raskid bez plaćanja pogodnosti za uređaj u za to predviđenom roku (dva mjeseca nakon primitka obavijesti uz račun za prosinac koji ste primili u siječnju), stoji u obavijesti.
Ukoliko ste uređaj kupili na rate, potrebno je podmiriti sve preostale rate za uređaj sukladno ugovorenom otplatnom planu. Nakon 9.3.2023. raskid ugovora bez plaćanja naknade za ostvarene pogodnosti neće biti moguć, objavio je HT.
Hrvatski Telekom navodi da se inflacijska klauzula primjenjuje na sve postojeće i nove ugovore. Počevši od 9. siječnja 2023. godine, svi novi ugovori također će uključivati ovu klauzulu (primjenjuje se na ugovore sa i bez obveznog trajanja ugovorne obveze).
Koliko će i kad povećati cijene?
Nakon objave prosječnog godišnjeg indeksa inflacije za 2022. godinu (predviđenog za 17. siječnja 2023. godine) postoji period od 90 dana u kojem Hrvatski Telekom treba donijeti odluku o mogućnosti usklađenja svojih cijena s inflacijom i primijeniti usklađene cijene na korisnike, objavio je HT.
Hrvatski Telekom će, u slučaju primjene inflacijske klauzule i dizanja cijena, sve svoje korisnike obavijestiti minimalno 30 dana prije izmjene cijena svojih usluga putem SMS-a ili pisane obavijesti, navodi se.
Imaju li korisnici pravo na raskid bez plaćanja penala?
Postojeći korisnici imaju pravo na raskid ugovora zbog uključivanja inflacijske klauzule u postojeće ugovore od dva mjeseca nakon primitka obavijesti uz račun za prosinac koji dolazi siječnju, objavio je HT.
Ukoliko naknadno dođe do povećanja cijena uslijed usklađivanja sa stopom inflacije, nećete imati pravo na raskid ugovora bez naknade jer je u tom trenutku inflacijska klauzula postala dio vašeg ugovora, stoj u obavijesti. Primjena novih Općih uvjeta s uključenom inflacijskom klauzulom za sve nove korisnike kreće s 9. siječnja 2023. godine, navodi se.
Gdje će biti objavljeni novi opći uvjeti korištenja i specifikacije usluga?
Novi opći uvjeti korištenja i specifikacije usluga bit će objavljeni 9. siječnja 2023. godine na ovoj web stranici.
Povećanje cijena zatražio i A1
Dozvolu za povećanje cijena od HAKOM-a je zatražio i A1 Hrvatska koji kaže da konačnu odluku o poskupljenju još uvijek nisu donijeli.
"Sukladno Zakonu o obveznim odnosima i stručnom mišljenju HAKOM-a, A1 Hrvatska je svim korisnicima usluga uz mjesečni račun za prosinac 2022. poslala obavijest o uvođenju tzv. indeksne klauzule u opće uvjete poslovanja. Indeksna klauzula omogućuje operatorima da jednom godišnje usklade cijene usluga sa stopom inflacije i deflacije, što je uobičajena praksa u telekom industriji u svijetu zbog višegodišnjih nestabilnih tržišnih uvjeta i osiguranja nužnih investicija u telekomunikacijsku infrastrukturu", piše u odgovoru kojeg smo dobili od A1.
Naglašavaju da temeljem ovakve izmjene općih uvjeta poslovanja korisnici imaju pravo na raskid ugovora bez naknade u roku od dva mjeseca od dana primitka obavijesti.
"U ovom trenutku A1 Hrvatska još uvijek nije donijela konačnu poslovnu odluku o primjeni indeksne klauzule. U slučaju da A1 Hrvatska odluči koristiti tu mogućnost, obavijestit će svoje korisnike najkasnije 30 dana prije primjene novih cijena", kažu iz A1.
Cijene dižu i Iskon i Telemach?
Kako je neslužbeno doznao Jutarnji, od HAKOM-a su dozvolu za povećanje cijena zatražila još dva telekoma - Iskon i Telemach.
Kako je neslužbeno doznao Jutarnji, od Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) su dozvolu za povećanje cijena zatražila još tri telekoma - A1, Iskon i Telemach.
A1 je danas svojim korisnicima poslao obavijest u kojoj stoji da od 10. veljače ove godine mijenjaju Opće uvjete poslovanja, cjenik i uvjete korištenja pojedinih usluga.
"Navedene izmjene odnose se na uvođenje indeksne klauzule koja omogućuje usklađivanje mjesečnih naknada jednom godišnje sa stopom inflacije i deflacije. Stopa inflacije/deflacije mjeri se Indeksom potrošačkih cijena kojeg objavljuje Državni zavod za statistiku (DZS) svake godine u siječnju, a predstavlja godišnji prosječni indeks potrošačkih cijena dobara i usluga za osobnu potrošnju u prethodnoj godini", stoji u obavijesti A1 korisnicima.
"Na koji se način primjenjuje indeksna klauzula? U slučaju primjene indeksacije i usklađivanja cijena, obavijestit ćemo Vas najkasnije 30 dana prije primjene novih cijena. Indeksacija se primjenjuje samo na mjesečne naknade usluga i opcija, što znači da se ne primjenjuje na potrošnju prometa (cijene poziva, slanja SMS/MMS poruka, prijenosa podataka), jednokratne naknade, mjesečne rate za obročnu otplatu uređaja i sl", navodi A1.
"S obzirom na spomenute promjene, imate pravo na raskid ugovora bez naknade u roku od dva mjeseca od primitka ove obavijesti. Sve navedene izmjene u cijelosti će biti objavljene 10. siječnja 2023. na internetskoj stranici A1.hr, a u slučaju dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte na 0800 900 830 ili provjerite više detalja na internetskoj stranici", stoji u obavijesti A1 korisnicima.