Inicijativa za vaučere za otkazane koncerte poslana ministarstvima

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

INICIJATIVA za izdavanje vaučera za otkazane, odnosno odgođene koncerte kojom bi se prolongirao povrat novca za kupljene ulaznice poslana je nadležnim ministarstvima, doznaje se u Hrvatskoj diskografskoj udruzi (HDU).

"Smatramo kako je to jedna od dobrih ideja koja će pomoći organizatorima koncerata da na neki način prežive ovu krizu jer im je i dalje zabranjen rad i moraju se nositi s velikim gubicima za koncerte i evente u koje su investirali značajna sredstva, a do daljnjeg ih ne mogu održati niti mogu još uvijek organizirati normalno poslovanje", kazali su Hini iz HDU-a.

Dodali su i kako se brojni članovi HDU bave organizacijom koncerata i dio su ove inicijative koju je pokrenuo Odbor za evente udruge Glas poduzetnika, što podržavaju i u vodstvu diskografske udruge.

U osnovi, taj prijedlog se odnosi na mogućnost izdavanja vaučera, odnosno odgode povrata novca za paket aranžmane, u što bi bilo obuhvaćene i ulaznice za koncerte, festivale i konferencije, s obzirom na to da su organizatori događanja na isti način ugroženi te se suštinski radi o istom problemu nelikvidnosti kao i u turizmu.

Vaučeri za 365 dana

Predlažu stoga da se izdani vaučer može iskoristiti u roku od 365 dana od datuma odgođenog događaja za isti ili drugi događaj tog organizatora, a "ukoliko kupcu to ne odgovara, može ostvariti povrat novca u roku od 30 dana po isteku 365 dana od datuma odgođenog događaja", istaknuli su iz Glasa poduzetnika.

"Koliko je nama poznato, Ministarstvo kulture već je upoznato s ovom inicijativom, kao i Ministarstvo turizma i Ministarstvo gospodarstva", ističu iz HDU.

Osim inicijative za vaučere, i tvrtka Eventim pozvala je vladu na uvođenje hitnih mjera za opstanak hrvatskih organizatora javnih događaja ugroženih koronakrizom te je u sklopu kampanje "Zadrži i podrži" pozvala kupce da zadrže ulaznice za odgođena događanja i iskoriste ih u budućnosti.

Ističu kako hrvatska event industrija ima oko 2000 poslovnih subjekata koji zapošljavaju 10 tisuća ljudi i prihoduje preko 4,5 milijardi kuna godišnje.

"Kad se tome pridoda potrošnja turista, prihodi od noćenja, ugostiteljstva i svi ostali direktno vezani prihodi koji su višestruko veći od navedene brojke, postaje jasno da je event industrija jedna od ključnih grana hrvatskog turizma, ali i gospodarstva, kulture i društva u cijelosti", napomenuli su iz Eventima.

Koncerti iz domova tek kratkoročni odgovor na krizu

Smatraju kako su dosadašnje inicijative glazbenika, koji su preko noći započeli s koncertima iz vlastitih domova, samo kratkoročni odgovori na trenutnu situaciju.

S druge strane, HDU ističe kako još treba pričekati procjene svih gubitaka vezanih uz otkazivanje koncerata i ukupne vrijednosti prodanih ulaznica za koncerte odgođene zbog koronakrize.

"Tu bi procjenu mogli dati jedino ticket servisi poput Eventima ili Entria. Koncertni organizatori u ovom trenutku imaju pad prihoda od 100 posto, a realno će, do početka iduće godine, teško krenuti putem oporavka", zaključili su iz HDU.

Diskografska udruga i udruga ZAPRAF nedavno su proveli i anketu o utjecaju koronakrize na glazbenu industriju prema kojoj 64 posto ispitanih članova očekuje najmanje 50 posto manje prihode do kraja godine, a kao najveću poteškoću ističu zabranu koncerata i evenata.

U nedavno upućenom dopisu Ministarstvu kulture, HDU i ZAPRAF (Udruga za zaštitu, prikupljanje i raspodjelu naknada fonogramskih prava) predložili su i svoje korake za revitalizaciju glazbenog sektora.

Kao najnužnije naveli su što skorije donošenje plana popuštanja restriktivnih mjera za održavanje događaja s manjim brojem posjetitelja te žurno donošenje zakona o elektroničkim medijima i autorskim i srodnim pravima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.