Foto: FaH
Sadržaj bez sadržaja
U analizi se ističe kako se izvješću ne može dati prolazna ocjena te kako je napravljeno samo radi ispunjavanja forme kao i da se radi o "sadržaju bez sadržaja". Isto tako utvrdili su kako je veći dio podataka trebao biti sastavni dio godišnjih izvješća ministarstva i državnih tijela te da nedostaju statistički podaci o fiskalnim pokazateljima.
"Ovo je Izvješće trebalo sadržavati samo osnovne (agregatne) pokazatelje temeljem kojih se može obaviti ocjena uspješnosti provedbe mjera iz Programa Vlade RH za mandat 2011.-2015. Izvješće je moralo sadržavati sažetak kao i statistički dodatak s ključnim fiskalnim pokazateljima. Na taj bi se način široj javnosti omogućio jednostavniji i brži uvid u aktivnosti Vlade i ocjenu njenog rada", stoji u analizi Instituta za javne financije.
Zamjerke su i u činjenici da nema cjelovitih informacija o javnom dugu iako su podaci Ministarstva financija prilično detaljni. Nije jasno zbog čega podaci o dugu i jamstvima ne sadrže posljednji kvartal 2015. kada su kreirane značajne izravne i neizravne obveze.
Nekvalitetno, nepregledno i neujednačeno
Tako je na sjednici održanoj 10. prosinca 2015. „tehnička“ Vlada u rekordno kratkom vremenu (oko 4 minute) zasjedanja donijela odluke o zaduživanju i izdavanju jamstava u iznosu od oko 1,7 mlrd. kuna. Vlada je izdala „božićnu“ obveznicu te donijela Odluku o pokretanju postupka za sklapanje Ugovora o davanju jamstva za zaduživanje HAC-a. Donijete su i odluke o davanju suglasnosti za zaduživanje Gradu Zagrebu i Općini Primošten.
Zamjera se i nekvalitetan i neuredan tehnički format Izvješća. Izvješće je nepregledno i neujednačeno. Tablice i grafikoni u tekstu različitih su boja, a na nekim mjestima tablice su kopirane iz drugih dokumenata pa su teže čitljive.
Gdje su reforme?
"Analizom forme i sadržaja Izvješću se ne može dati prolaznu ocjenu. Preopširni dijelovi Izvješća pojedinih državnih tijela disperziraju fokus i onemogućuju ocjenu rada Vlade u mandatnom razdoblju. Izvješće je trebalo koncizno prikazati rezultate provedbe programa Vlade te provedene reforme na strani prihoda i rashoda", stav je IJF-a.
Nova Vlada bi trebala postojećem Zakonu o postupku primopredaje vlasti dodati Pravilnik kojim bi detaljnije propisala obuhvat i format Izvješća. Osim toga, bilo bi dobro da je „tehnička“ Vlada izradila kratko izvješće o poduzetim financijskim aktivnostima (i njihovim posljedicama) od raspisivanja izbora do prenošenja ovlasti na novu Vladu, stav je Instituta.