Foto: Index
INVESTITORI u projektu hidroaviona u Hrvatskoj odlučili su, doznaje Index iz dobro obaviještenih izvora, s čelne pozicije tvrtke European Coastal Airlines maknuti Klausa Dietera Martina, Nijemca koji je posljednjih godina vodio i u javnosti predstavljao kompaniju te je nizom svojih postupaka doveo u prilično nezavidnu situaciju.
>> FOTO Index otkriva opasne propuste: Zaustavite hidroavione prije nego netko pogine
Također, pisali smo i o mnoštvu zakonskih odredbi koje je Martin vrlo svjesno i hrabro kršio, od nagovaranja pilota da lete bez radne dozvole pa nadalje. U svakom slučaju, ECA za tri od četiri svoja hidroaviona od kolovoza do danas nije uspjela dovesti u stanje plovidbenosti, niti za to ishoditi potrebne dozvole. Umjesto toga, Martin je vodio medijske ratove protiv svih koji su mu, po njegovom mišljenju, skrivili takav poslovni debakl. Podnio je tužbu protiv Agencije za civilno zrakoplovstvo zbog navodno propuštene dobiti za mjesece kolovoz i rujan (iako je lanjsku godinu završio u debelom minusu), a vrhunac medijskog rata bila je javna optužba izrečena na račun pilota koji su lani poginuli u njegovom avionu za obuku da su nesreću skrivili sami iako je Agencija za istraživanje zrakoplovnih nesreća nedvojbeno utvrdila nepravilnosti u samom avionu.
O tome da ga investitori žele zamijeniti boljim rješenjem i unatoč očajno lošoj reputaciji - koju je ECA-i velikim dijelom priskrbio upravo Martin - nastaviti poslovanje u Hrvatskoj, špekuliralo se već neko vrijeme.
Index doznaje da bi ćudljivog i tužbama sklonog Nijemca na čelnom mjestu kompanije trebao zamijeniti Zdravko Delić, čije je ime stručnoj javosti prilično poznato, dok ga šira javnost vjerojatno zna po višegodišnjem i uspješnom vođenju tvrtke Delta Air. Međutim, Delić večeras za Index nije želio ništa komentirati već je samo zamolio za razumijevanje.
Zdravko Delić generalni je menadžer tvrtke Delta Air koja je osnovana 1991. godine i zastupnik je Pipera za Hrvatsku. Delta Air surađuje s Fakultetom prometnih znanosti (FPZ) koji provodi osposobljavanje pilota i kontrolora zračnog prometa prema certificiranim programima hrvatskih i europskih zrakoplovnih vlasti. Također, godinama je obnašao dužnost predsjednika Uprave Zrakoplovno tehničkog centra u Velikoj Gorici. ZTC je nasljednik Zrakoplovno tehničkog zavoda, odnosno, do 2009. je bio u sastavu Ministarstva obrane da bi odlukom Vlade te godine postao samostalna tvrtka u vlasništvu države koja i dalje održava i servisira zrakoplove za potrebe MORH-a, ali i za civilno tržište.