BAKIR TANOVIĆ predsjednik Pomorskog društva BiH potvrdio je medijima u toj zemlji da je jedan od razloga što su hrvatski ministri u Federalnoj vladi odlučili bojkotirati rad izvršne vlasti, istraga koju vode Tužilaštvo BiH i SIPA zbog potpisivanja dokumenata za izradu projekta koridora 5C.
> Pobuna u BiH zbog izmjene trase autoceste: HDZ-ovci pokupovali zemljišta po nacrtu IGH
> IGH nezakonito mijenjao trasu autoceste u BiH u korist pojedinaca iz HDZ-a
Predmet istrage jesu IGH i njen predsjednik Jure Radić kao i bivši državni ministar prometa i komunikacija Božo Ljubić, inače lider HDZ-a 1990.
Potpisao ugovor s IGH bez dozvole parlamenta
Podsjetimo, hrvatski ministri nakon što su nadglasani oko nacrta dokumenta kojim se predviđa promjena trase autoceste na koridoru Vc na području Hercegovine, najavili su kako neće više sudjelovati u radu vlade Federacije BiH. Riječ je o trasi kojom je prema idejnom projektu kojeg su zacrtali Institut za građevinarstvo Hrvatske (IGH) s Jurom Radićem na čelu i bivši državni ministar prometa Božo Ljubić, trebala proći autocesta, a navodno su čelnik ljudi HDZ-a u toj zemlji pokupovali zemljišta uz trasu te su namjeravali zaraditi.
"Kaznena prijava protiv Ljubića podnesena je još u ožujku prošle godine zbog toga što je državni ministar 17. lipnja 2007. godine u Zagrebu potpisao protokol s Institutom za građevinarstvo Hrvatske (IGH) o spajanju autoputa u mjestu Bijača kao najjužnijoj točki koridora 5C, iako za to nije imao odluku Parlamenta FBiH ili bilo kojeg drugog nadležnog organa", piše današnje izdanje Dnevnog Avaza dodajući kako se se Ljubić ispituje jer je u prosincu 2007. godine potpisao ugovor za izradu glavnog izvedbenog projekta koridora 5C za dionicu Mostar Sjever - Počitelj - Bijača (LOT 4) u vrijednosti od 30 milijuna KM, i to bez prostornog plana i drugih dokumenata.
Ekonomski interesi, a ne nacionalni
"Radi se o sprezi hrvatskih moćnika koji su u dosluhu s IGH-om, koji vodi Jure Radić. Ovdje je suština da se samo izvuče prvo ekonomski interes, i to privatni, a onda da se deriviraju pojedinačni interesi, jer je u pitanju kupovina zemlje. Oni su kupovali zemlju u zapadnoj Hercegovini po 30 pfeninga, pretvarali je u poljoprivredno zemljište, da bi ga kasnije mogli pretvoriti i u građevinsko i za njega naplatiti 100 puta višu cijenu", rekao je za Dnevni Avaz sudski vještak prometne struke Ševal Kovačević dodajući kako se sve uradilo na štetu države.
Božo Ljubić priznao je kako zna da postoji kaznena prijava, no rekao je kako ne postoji osnova za podizanje iste.
Iznenađeni Radić
"Iznenađeni smo potpuno neistinitim pisanjem pojedinih bosansko-hercegovačkih i hrvatskih medija koji iznose spekulacije o tome kako je IGH nezakonito projektirao trasu koridora VC kako bi pogodovao tamošnjim političarima u preprodaji zemlje preko koje će ići spomenuta auto-cesta", stoji u današnjem priopćenju Instituta građevinarstva Hrvatske u kojem se dodaje kako odbacuju neutemeljene i neistinite navode.
Naime, iako smo IGH-u poslali konkretna pitanja o slučaju pogodovanja u BiH dobili smo tek priopćenje u kojem stoji da su iznenađeni.
"Nikakvog službenog prigovora od strane investitora nije bilo, a nije ga ni moglo biti jer mi sve radimo u skladu s pravilima struke. Stručna gledišta smo spremni braniti u svakom pogledu, ali se nismo spremni upuštati u političko-medijske igre susjedne nam države", stoji u priopćenju IGH.
Na naš dodatni upit da nam se odgovori o konkretnim optužbama dobili smo odgovor da je sve rečeno u - priopćenju.