"OGROMAN nesrazmjer između kupljene i stvarne cijene autobusa za ZET prikriva veliku pljačku imovine poreznih obveznika sve pod izlikom modernizacije gradskog prijevoza u gradu Zagrebu", navodi se u anonimnom pismu u kojem se sugerira kako je novih 209 autobusa za ZET kupljeno pod izuzetnom sumnjivim uvjetima, a navodno je u nabavci "zamračeno" oko 695 milijuna kuna.
Duboko grlo
U popratnim dokumentima dobili smo tako potpisani ugovor Zagrebačkog holdinga sa tri leasing kuće, troškovnik, Tablicu izračuna rata i ukupne cijene leasinga, tehničku specifikaciju svih nabavljenih autobusa, kao i ugovore iz Osijeka i Dubrovnika iz kojih je vidljivo kako su se isti autobusi dobili po manjoj cijeni od one zagrebačke. No, krenimo redom.
Zamračeno oko 695 milijuna kuna
Naime, Grad Zagreb nabavio je nedavno preko Uni Credit Leasinga 10 mini autobusa te 60 tzv. zglobnih niskih autobusa CNG po cijeni od 374.398.103 kuna, a temeljem dokumentacije o nabavci autobusa u ostalim hrvatskih gradovima sugerira se kako je cijena za te autobuse mogla biti upola manje i to oko 161 milijun kuna! Također za 65 autobusa nabavljenih preko Erste leasinga po cijeni od oko 421 milijun kuna sugerira se kako bi stvarna cijena mogla biti oko 156 milijuna, dok se za nabavljenih 74 autobusa preko Hypo leasinga po cijeni od oko 349 milijuna kuna kaže kako bi stvarna cijena mogla biti oko 133 milijuna kuna.
Ukupna razlika između cijene nabavljenih autobusa i moguće "stvarne" cijene iznosi oko 695 milijuna kuna. Da ne bi bilo dvojbe "Duboko Grlo" iz zagrebačke vlasti proslijedilo je potpisani ugovor za nabavku CNG autobusa za dubrovačkog javnog gradskog prijevoznika "Libertas", kao i ponudu za grad Osijek.
Natječaj za leasing kuće
"Duboko Grlo" sugerira kako je natječaj za leasing kuće sasvim izvan prakse nabavke roba. Za sada nije poznato hoće li ZET nakon ugovora otkupiti autobuse ili će ići u nove ugovore o najmu. Također nepoznata je sudbina starih rashodovanih autobusa, a nepoznato je zašto se nije išlo u prodaju onog dijela koji je još uvijek za tržište.
Bez testa?
Da bi na koncu stvar bila zanimljiva "Duboko Grlo" u svom mailu tvrdi kako za CNG autobuse postoji desetak proizvođača u svijetu koji ih proizvode, ali nema niti jednog grada u Europi, osim naravno Zagreba, koji ih je kupio bez provjere odgovaraju li snazi za konkretno područje. No, za te tvrdnje nisu priloženi dokumenti, no s obzirom na tehničku potkovanost izvora i upućenost u problematiku mogla bi i to biti istina.
I.Ć.
Foto: Arhiva