PISA TESTOVE, na kojima su hrvatski učenici i ove godine ostvarili loše rezultate, komentirao je u emisiji Točka na tjedan N1 televizije bivši voditelj ekspertne radne skupine za kurikularnu reformu Boris Jokić.
"Obrazovanje je ključna stvar za razvoj društva. Kada se to shvati, obrazovanju se drugačije pristupa. Hrvatska može biti u gornjoj četvrtini najrazvijenijih zemalja u obrazovanju. Imamo sve preduvjete", smatra Jokić i dodaje: "Za to treba puno pameti i srca. Vjerujem da bismo za šest godina mogli imati bolji rezultat."
Iznio je i kritiku PISA istraživanja.
"PISA istraživanje nije jedino ni najbolje mjerilo nekog sustava. Ako mogu izreći kritiku, to je fetišizacija rang-lista, uspoređivanja zemalja. Dobar je alat, dobar uvid za obrazovnu politiku za jedno društvo da, na neki način, fino modificira sustav", kazao je.
Osim kritike, Jokić je istaknuo i dvije pozitivne strane ovog istraživanja, prema kojem su naši učenici iznimno zadovoljni životom u Hrvatskoj, na budućnost gledaju pozitivno, a osim toga, i oni slabijeg socioekonomskog statusa mogu se fakultetski obrazovati.
"PISA istraživanje pita i o mentalnom zdravlju učenika. Kako se osjećaju u školi, koja je njihova pripadnost školi. Tu hrvatski učenici pokazuju iznadprosječno zadovoljstvo životom. Mladi ljudi su zapravo zadovoljni životom u Hrvatskoj. Petnaestogodišnjaci svoju budućnost vide pozitivno. Ako dolazite iz nepovoljnog socioekonomskog okruženja, može se očekivati da ćete završiti fakultet. Nema te velike razlike između sustava", rekao je.
Na upit treba li vezati rad učitelja i nastavnika te njihove plaće s rezultatima koje ostvaruju na testovima i državnoj maturi, Jokić je jasan.
"Na neki način materijalni status i osjećaj zadovoljstva i jest povezan s tim kako oni rade svoj posao. Međutim, to nije jedino što utječe na rezultate naših učitelja i kako se djeca osjećaju u školama. Povećanje plaće ni na koji način neće utjecati na PISA testove", rekao je na N1.