JUČER je avion kompanije China Eastern Airlines usred leta neočekivano počeo gubiti na visini, da bi se potom srušio u kineskom planinskom području. U nesreći su poginula 132 putnika i člana posade.
Mada se većina zrakoplovnih nesreća događa tijekom polijetanja i slijetanja, one do kojih dođe usred leta su najsmrtonosnije jer tada obično život izgube svi koji se nalaze u avionu. Zrakoplov tvrtke China Eastern je tijekom jedne minute i 35 sekundi prestao biti vidljiv službama za praćenje leta, a zatim je naglo propao s visine od 8800 metara.
"Još uvijek nije poznato što se dogodilo"
"Još uvijek nije poznato što se dogodilo. Kada budu gotove analize podataka o letu, audiosnimki iz pilotske kabine i podataka o zračnom prometu, China Eastern, kinesko regulatorno tijelo za zrakoplovstvo, i Boeing će imati puno više informacija", rekao je Hassan Shahidi, predsjednik Zaklade za sigurnost leta sa sjedištem u Virginiji, a prenosi Bloomberg.
U Kini se jučer srušio Boeing 737-800. Ovaj avion pripada novijoj generaciji 737 kod koje nije bilo puno zrakoplovnih nesreća - od 1997. isporučeno je više od 7000 aviona, a nesreća sa smrtnim ishodom bilo je samo 11.
Iako za sada nije poznat točan uzrok jučerašnjeg tragičnog događaja, do nekih saznanja možemo doći pomoću uvida u slične zrakoplovne nesreće, tijekom kojih se avion srušio usred leta.
Let 182 kompanije Sriwijaya, 9. siječnja 2021.
Boeing 737-500 indonezijske zrakoplovne kompanije Sriwijaya Air poletio je 9. siječnja 2021. iz Jakarte i prvotno je izgledalo kao da je sve u redu. Na njemu su se nalazila 62 putnika i člana posade.
No, kada je dosegao visinu od 3050 metara, nije se više uzdizao. Kontrolor leta je javio da skreće s kursa, no nije dobio odgovor. Otprilike u isto vrijeme zrakoplov je skrenuo ulijevo za oko 40 stupnjeva i počeo naglo propadati. Zatim se srušio u Javansko more. Nitko od putnika nije preživio.
Mada se ovaj događaj još uvijek istražuje, preliminarni podaci pokazuju da je lijevi motor aviona počeo gubiti snagu. S obzirom na to da je desni motor funkcionirao kako treba, moguće je da je neujednačenost između snaga motora uzrokovala promjenu smjera zrakoplova, a da su piloti pokušali uspostaviti prvotni smjer kako bi izbjegli nadolazeću oluju i pritom izgubili kontrolu nad zrakoplovom.
Let 3591 kompanije Atlas Air, 23. veljače 2019.
Dok se teretni Boeing 767-300 približavao Houstonu noseći pakete kompanije Amazon, kopilot je slučajno pojačao snagu motora. S obzirom na to da nije znao što je napravio, krivo je procijenio da je nos zrakoplova previše visoko te ga počeo spuštati, zbog čega se avion srušio u zaljevu Trinity Bay. Poginulo je troje članova posade.
Slična nesreća, do koje je došlo nakon krive procjene pilota, dogodila se 19. ožujka 2016. u Rusiji kada se srušio avion kompanije Flydubai. Boeing 737-800 naglo je počeo padati s visine od oko 1200 metara. Poginula su 62 putnika.
U rujnu 2011. Boeing 737-700 kompanije Air Nippon propao je nekih 1800 metara, s visine od 12.500 metara, jer je navodno jedan od pilota slučajno stisnuo krivi gumb kada je otključavao kabinu. Piloti su ubrzo povratili kontrolu nad avionom te nije došlo do nesreće ili oštećenja na zrakoplovu.
Let 185 kompanije Silk Air, 19. prosinca 1997.
Boeing 737-300, u kojem su se nalazila 104 putnika i člana posade, 1997. nenadano se srušio s 10.600 metara visine u rijeku u blizini Palembanga u Indoneziji. Istraga je ustanovila da je netko prije nesreće isključio obje crne kutije.
Američki nacionalni odbor za sigurnost u prometu (NTSB), koji je pomagao Indonezijskom Nacionalnom odboru za sigurnost u prometu pri istrazi nesreće, zaključio je da je kapetan namjerno srušio zrakoplov. No, indonezijski istražitelji su kazali kako nema dovoljno podataka da bi se ustanovio stvaran uzrok nesreće.
Zrakoplov je propadao tako brzo, blizu brzine zvuka, da se počeo raspadati u zraku.
Let 427 kompanije USAir, 8. rujna 1994.
1994. je u blizini Pittsburgha došlo do jedne od dviju nesreće koje su se dogodile zbog greške na kormilu 737. Poginula su 132 putnika. Dok se 737-300 pripremao za slijetanje i spuštao na visinu od 1800 metara, zaglavilo mu se kormilo.
Zrakoplov se naglo okrenuo ulijevo i prednjim dijelom zaronio prema tlu. Nekoliko godina nakon nesreće američka Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo (FAA) je naredila da se svim modelima 737 popravi kormilo.
Let 447 Air France, 1. lipnja 2009.
Airbus SE A330 s 228 putnika se 1. lipnja 2009. srušio u Atlantski ocean s visine od 9000 metara.
Do nesreće je došlo nakon što su se pokvarili instrumenti za određivanje brzine jer se na njima nakupio led. Piloti nisu primali prave podatke te su previše usporili zrakoplov. Poginuli su svi putnici.
Let 370 kompanije Malaysia Airlines, 8. ožujka 2014.
Zrakoplovna nesreća Boeinga 777-200, u kojoj je život izgubilo 239 putnika i članova posade, vjerojatno je jedan od najvećih misterija u civilnom zrakoplovstvu.
Nestao je s radara oko 40 minuta nakon polijetanja iz Kuala Lumpura. Još uvijek nije poznato gdje se točno srušio avion. Neke njegove dijelove ocean je izbacio na obale udaljene tisućama metara.
Iako uzrok nesreće ni dandanas nije poznat, australski Ured za sigurnost je 2016. izvijestio da podaci i analiza pronađenih ostataka pokazuju da pilot u trenutku nesreće nije imao kontrolu nad zrakoplovom.