Od garaže do milijardu dolara vrijedne firme. Kako je uspio Infobip

Foto: Infobip, Filip Kos/Pixsell

VIJEST da je hrvatska tvrtka Infobip iz Vodnjana, vodeća IT tvrtka u Hrvatskoj i regiji, dosegla vrijednost veću od milijardu dolara objavio je Reuters, a vijest je prenio i ugledni New York Times.

Iz Infobipa su nam potvrdili da su s društvom za kapitalna ulaganja One Equity Partners (OEP) potpisali ugovor o značajnom strateškom ulaganju te naveli da je ovo prvo vanjsko financijsko ulaganje u vodnjansku IT tvrtku, a iznosi više od 200 milijuna dolara, čime je potvrđena vrijednost kompanije na razini jednoroga.

Jednorog je, inače, naziv koji se posljednjih godina u tehnološkoj industriji koristi za male i mlade kompanije čija se vrijednost procjenjuje na više od jedne milijarde dolara.

U Infobipu navode i da je ovo ujedno najveće europsko softversko ulaganje serije A financiranja u posljednjih nekoliko godina. Infobip u OEP-u dobiva iskusnog strateškog partnera koji će kompaniji pomoći izgraditi prisutnost na tržištu Sjeverne Amerike i ubrzati rast tvrtke kroz strateške akvizicije.

Kutić: Infobip se snažno širi, uzbuđeni smo

"OEP ima bogato iskustvo u poticanju transformacijskog rasta kod tvrtki u koje investira. Uzbuđeni smo što ćemo surađivati s ovim jedinstvenim timom u vremenima kada se Infobip snažno širi", izjavio je Silvio Kutić, izvršni direktor Infobipa.

"Uvjereni smo da konverzacijska korisnička sučelja transformiraju način naše interakcije s digitalnim uslugama i ona će zauvijek promijeniti načine naše interakcije sa svijetom koji nas okružuje. Idemo prema novoj eri koju nazivamo "interakcija 4.0." u kojoj surfanje internetskim stranicama ili skidanje mobilnih aplikacija zamjenjujemo konverzacijskom interakcijom kao temeljem komunikacije. Infobip planira biti predvodnik ove ere, a investicija OEP-a pomoći će nam u dostizanju tog cilja", naveo je Kutić.

Vlasnici Infobipa 2019. proglašeni pobjednicima izbora za EY poduzetnika godine

U Infobipu ističu kako OEP ima dugu i uspješnu povijest ostvarivanja partnerstava s osnivačima i dioničarima tvrtki najviše kvalitete, najbrže rastućim globalnim telekomima te softverskim tvrtkama. Upravo kroz takva partnerstva je OEP uspješno primjenjivao svoje iskustvo i ekspertizu putem omogućavanja transformacijskih akvizicija i daljnjih ulaganja u organski rast, što kompanijama značajno dodatno proširuje tehnološke mogućnosti, geografski doseg i tržišni udio.

Investitor o Infobipu: Duboko smo impresionirani Infobipovim timom koji je izgradio vrhunsku komunikacijsku platformu

"U OEP-u smo uzbuđeni sklopljenim partnerstvom s Infobipovim suosnivačima, Silvijem Kutićem, Robertom Kutićem i Izabelom Jelenićem. Zajedno dijelimo viziju kojom ćemo dodatno potaknuti Infobipov rast uoči IPO-a, kako na globalnoj razini, tako i na sjeverno-američkom tržištu provedbom niza identificiranih strateških akvizicija", poručio je Chip Schorr, Senior Managing Director, OEP.

Navodi kako su duboko impresionirani Infobipovim timom koji je izgradio vrhunsku, SaaS-enabled komunikacijsku platformu kojom omogućuju vodećim globalnim kompanijama bogatije korisničke interakcije, dok partnerskim telekom operatorima optimiziraju performanse.

Citi, Morrison & Foerster i EY savjetovali su Infobip, dok su Latham & Watkins i KPMG savjetovali OEP.

Infobip je ove godine četvrti put zaredom proglašen najboljim pružateljem A2P SMS usluga na svijetu, prema godišnjem ROCCO izvještaju. Tvrtka je prošle godine ostvarila prihod 602 milijuna eura, a u proteklih je 10 godina zabilježila prosječni godišnji rast od 48 posto. Osnovan prije 14 godina, Infobip je izrastao u vodeću globalnu komunikacijsku platformu u oblaku (CPaaS), a ove je godine predstavio svoj model softvera kao usluge (SaaS) s ciljem stvaranja vrhunske interakcije poslovnih subjekata s krajnjim korisnicima. Tvrtka surađuje i u partnerstvu je s velikim brojem telekom operatora, nedavno je potvrđena kao pouzdani partner udruženja GSMA za "Identity Revenue" inicijativu, omogućavajući tako rast prihoda telekom operatorima korištenjem tehnologije digitalnog identiteta.

Tko su investitori?

OEP je društvo za kapitalna ulaganja u segmentu srednje velikih poduzeća usmjereno na industrijski, zdravstveni i tehnološki sektor u Sjevernoj Americi i Europi. Društvo gradi vodeće tvrtke na tržištu identificirajući i provodeći transformativne poslovne kombinacije. OEP je pouzdan partner s diferenciranim investicijskim procesom, širokim timom seniora i dokazanim rezultatima generiranja dugoročne vrijednosti svojim partnerima. Društvo je od 2001. godine zaključilo više od 180 transakcija diljem svijeta. OEP, osnovan 2001. godine, odvojio se od JP Morgana 2015. godine. Društvo ima urede u New Yorku, Chicagu i Frankfurtu.

Infobip je pak krenuo kao mala start up kompanija iz Vodnjana u Istri. Danas, s više od desetljeća iskustva u IT industriji, Infobip globalno zapošljava više od 2100 ljudi te kroz 60+ ureda posluje na šest kontinenata. Kompanija pruža vlastitu izgrađenu tehnologiju koja može doprijeti do preko sedam milijardi mobilnih uređaja i stvari u više od 190 zemalja, omogućavajući tako besprijekornu mobilnu komunikaciju poslovnih subjekata s njihovim krajnjim korisnicima - na svakom kanalu i uređaju, u svakom trenutku i bez obzira na to u kojem se dijelu svijeta nalaze.

Infobipov kampus u Vodnjanu

Klijenti su im Burger King, Uber, WhatsApp...

Tvrtka je direktno povezana s više od 600 telekom operatora diljem svijeta te surađuje i u partnerstvu je s vodećim kompanijama koje razvijaju messaging aplikacije, bankama, društvenim mrežama, tehnološkim kompanijama i agregatorima. Infobip je u svijetu prepoznat kao dobitnik brojnih nagrada za kvalitetu usluga koje provodi, pri čemu surađuje s više od 300.000 klijenata; s najvećim svjetskim chat aplikacijama poput WhatsAppa, Vibera, Telegrama te s globalno poznatim brendovima poput Virgin Megastorea, Strave, Ubera, Zendeska, Burger Kinga i mnogim drugima.

Ova će investicija pomoći Infobipu da se dodatno proširi u SAD-u kroz potencijalne akvizicije te da konkurira rivalima kao što je Twilio sa sjedištem u San Franciscu, rekli su izvori Reutersa.

Iako nekima možda ime ove kompanije neće biti poznato, sasvim je sigurno da ste se koristili njihovim uslugama. Naime, ako ste dobili SMS od banke, trgovačkog lanca ili taksi službe, velika je vjerojatnost da je ona do vas stigla preko platforme Infobipa.

Krajem godine završetak novog kampusa u Zagrebu

Iz Infobipa doznajemo da do kraja godine planiraju završetak izgradnje novog kampusa koji se nalazi u zagrebačkoj Svetoj Klari. Kampus će zaposliti 650 ljudi, i to im je drugi kampus. Prvi su otvorili 2017. godine u Vodnjanu, a u planu imaju i izgradnju kampusa u Sarajevu.

Infobipove usluge danas pokrivaju milijarde ljudi diljem svijeta.

Njihov glavni proizvod je komunikacijska platforma u oblaku. Njihove usluge pokrivaju gotovo 70 posto svjetske populacije, a cilj im je pokriti svih 100%.

Razlog ovolikom uspjehu su Infobipova komunikacijska platforma i usluge za poslovne subjekte koje mogu doprijeti do gotovo 7 milijardi korisnika i stvari u više od 190 zemalja, omogućavajući tako besprijekornu mobilnu komunikaciju poslovnih subjekata s njihovim krajnjim korisnicima - na svakom kanalu i uređaju, u svakom trenutku i bez obzira na to u kojem se dijelu svijeta nalaze.

Uvršten među deset najinovativnijih kompanija na svijetu

Infobip je osvajao i razne nagrade za svoja postignuća. Tako je ove godine proglašen najboljim pružateljem A2P (application-to-service) SMS usluga na svijetu, prema ocjenama 353 telekom operatora diljem svijeta i 315 vodećih svjetskih kompanija u godišnjem ROCCO izvještaju. Četvrta je to godina zaredom u kojoj Infobip osvaja prvo mjesto prema ocjenama mobilnih operatora i druga godina zaredom prema ocjenama vodećih svjetskih kompanija iz različitih industrijskih sektora.

>>Infobip uvršten među 10 najinovativnijih kompanija na svijetu

Također, Infobip je uvršten i među top deset najinovativnijih kompanija na svijetu, prema Top 10 ROCCO Innovators reportu, izvještaju koji proučava percepciju i ocjene mobilnih operatora o inovativnosti dobavljača na tržištu roaminga, razmjene poruka i povezivosti.

Suosnivači i vlasnici kompanije su Silvio Kutić, Roberto Kutić i Izabel Jelenić, a lani su proglašeni i pobjednicima izbora za EY Poduzetnika godine i predstavljali su Hrvatsku na svjetskom izboru u Monte Carlu u lipnju ove godine.

Silvio Kutić završio je zagrebački Fakultet elektrotehnike i računarstva i zaposlio se u Elektri, no tamo se nije dugo zadržao. Dao je otkaz i s Jelenićem krenuo u razvoj aplikacija za dostavu poruka. Infobip su osnovali 2006. godine te im se pridružuje i Roberto Kutić, koji je do tada kao inženjer strojarstva radio u Uljaniku. Danas njihova tvrtka, koja je startala iz garaže, u Vodnjanu ima kampus na 17 tisuća kvadrata, gdje im je i sjedište, a novi se kampus, kako smo već naveli, gradi u Zagrebu te narednih godina planiraju zaposliti još oko dvije tisuće ljudi.

>>Infobip razmišlja o izlasku na njujoršku burzu

Planiraju izlazak na njujoršku burzu

Lani je Bloomberg pisao da Infobip ozbiljno razmišlja o izlasku na njujoršku burzu, a da o tome razmišljaju, potvrdio je i Silvio Kutić.

Inače, ova je tvrtka jedna od prvih tvrtki koja je svoje zaposlenike radi pandemije koronavirusa poslala da rade od kuće pa su već 26. veljače poslali obavijest svojim zaposlenicima da ostanu doma, a kako je Index doznao, još uvijek tako rade. Tijekom pandemije su se iskazali i humanitarnim činom pa su tako bolnici u Puli donirali četiri medicinska aparata u vrijednosti od oko 600 tisuća kuna.

>>Infobip donirao pulskoj bolnici dva respiratora

Riječ je o respiratoru za odrasle, pomoćnom respiratoru za pedijatriju te mobilnom ultrazvuku i monitoru za praćenje vitalnih funkcija kod djece.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.