Za ovogodišnji Međunarodni dan nestale djece Amber Alert Europe pokreće europsku kampanju za usmjeravanje roditelja tijekom nestanaka djece naziva Provjeri. Promisli. Prijavi, izvijestila je policija.
Inicijativa, namijenjena roditeljima i skrbnicama, pruža opsežan vodič korak po korak o tome što učiniti te što očekivati kada im dijete nestane.
"Kampanja je ključna prekretnica u naporima zaštite djece"
Kampanja će započeti istovremeno u 16 zemalja i na 14 jezika, a predvode je ministarstva unutarnjih poslova, nacionalne policije i vodeće neprofitne organizacije posvećene zaštiti djece u Europi, s time da će svaka uključena zemlja angažirati svoje najvažnije resurse i stručnjake kako bi osigurala da informacije dosegnu što veći broj roditelja i skrbnika.
Naziv kampanje, dodaje policija, sažima njezine temeljne savjete, a to su "provjeri" kako bi potvrdio odsutnost djeteta, "promisli" kako bi se prisjetio ključnih detalja i procijenio situaciju te "prijavi" u cilju brzog pronalaska djeteta.
"Svake godine u Europi nestane 300.000 djece. Kampanja Provjeri. Promisli. Prijavi ključna je prekretnica u našim stalnim naporima da zaštitimo djecu i podržimo obitelji u kriznim vremenima", kazao je Frank Hoen, predsjednik i osnivač Amber Alert Europe.
"Cilj kampanje je skratiti vrijeme od prijave gubitka djeteta do pronalaska"
Hoen je istaknuo da je cilj kampanje skratiti vrijeme od prijave gubitka djeteta do pronalaska i povećati šanse za siguran i brz povratak nestale djece svojim domovima, prenosi MUP.
Naglašavaju kako pravovremeno reagiranje i obavještavanje policije i odgovornih institucija može značajno pridonijeti smanjenju broja nestale djece te da je nestanak djeteta važno prijaviti odmah, a ne čekati da prođu 24 sata. Dodaju i da MUP potiče sve građane da se uključe u podizanje svijesti o sigurnosti djece i podrže ovu važnu inicijativu.
Međunarodni dan nestale djece obilježava se od 1983. godine svakog 25. svibnja, čime se javnosti skreće pozornost te senzibilizira javnost na problematiku nestale i zlostavljane djece.