Predsjednička kandidatkinja stranke Možemo Ivana Kekin poručila je da će joj u fokusu biti tema dostupnog zdravstva, kritizirajući upravljanje zdravstvenim sustavom, prelijevanje javnog novca u privatne džepove te HDZ-ovo kadroviranje u bolnicama.
"Tema dostupnog zdravstva je jedna od ključnih i kao predsjednica ću im doslovce stajati za vratom za svaki ugovor koji sklope s privatnicima, nad svakim izvješćem Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO), nad svakom izmjenom zakona", kazala je Kekin na konferenciji za novinare.
Najavila je da će propise slati na ocjenu ustavnosti i po potrebi sazivati izvanredne sjednice sabora. "Tema dostupnog zdravstva bit će u lupi javnosti", istaknula je.
Kritizirajući upravljanje zdravstvenim sustavom, stavljanje svih bolnica pod upravu države, prelijevanje javnog novca u privatne džepove, ali i HDZ-ovo kadroviranje u bolnicama, Kekin je ocijenila da će se otimačina u zdravstvu nastaviti bez obzira na to tko je na čelu Ministarstva zdravstva.
"HDZ-ovo kadroviranje se kapilarno spušta na klinike, zavode i odjele..."
"HDZ-ovo kadroviranje se kapilarno spušta na klinike, zavode i odjele, ali spušta se i kultura njegovanja plemenskih običaja, trgovanja privatnim interesima, napredovanjima i radnim mjestima, kultura u kojoj javni interes i liste čekanja debelo padaju iza frižidera".
Posljedica je pak odlazak liječnika iz bolnica, a posljednji primjeri su bolnice u Zaboku i Čakovcu.
Kekin je najavila da će s prikupljanjem potpisa za kandidaturu krenuti u petak i obići cijelu Hrvatsku, a u kampanji će joj pomoći mnogobrojni volonteri.
Koordinatorica stranke Možemo Sandra Benčić najavila je da će Ustavnom sudu uputiti zahtjev za ocjenom ustavnosti Zakona o provedbi Uredbe Vijeća (EU) o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem ureda Europskog javnog tužitelja (EPPO).
Tražit ćemo od Ustavnog suda da se obrati Europskom sudu s dva pitanja - može li nacionalno tijelo koje konačno odlučuje o sukobu nadležnosti biti tijelo koje nema mogućnost obraćanja Europskom sudu te može li tijelo koje konačno odlučuje biti tijelo koje je i samo uključeno u sukob nadležnosti bez postojanja mogućnosti rješavanja pitanja sukoba nadležnosti pred nepristranim i neovisnim pravosudnim tijelom, kazala je.
Ističe kako žele naglasiti dva aspekta neustavnosti, prvi je neusklađenost s uredbom EU, a drugi nepostojanje mogućnosti da neovisni i nepristrani sud revidira ili izvrši sudsku kontrolu odluke o nadležnosti.
"Mora postojati neovisna sudska kontrola koja zakonom nije zajamčena, ali uredbom jest", dodala je Benčić.