ŽELJKO Kerum, bivši gradonačelnik, u čijem mandatu je izgrađena splitska Zapadna obala, komentirao je navode da gradska tvrtka Splitska obala treba platiti 6 milijuna kuna zbog obavljanja djelatnosti bez potrebne koncesije na pomorskom dobru.
Kerum je i predsjednik Nadzornog odbora te gradske firme.
"Dragi prijatelji, nakon svega izrečenog vezano za Zapadnu obalu i tvrtku Splitska obala imam potrebu obratit vam se s nekoliko riječi. Isključivi 'krivac' što danas imamo Zapadnu obalu na koju se privezuju Michael Jordan, Rod Stewart, Brad Pitt, Magic Johnson i ostale zvijezde svjetskog renomea sam ja - Željko Kerum.
To je najveći infrastrukturni projekt u Splitu i na to sam iznimno ponosan. Nakon mene bila su dva gradonačelnika koja nisu bila u stanju niti sredit situaciju oko privezivanja, a kamoli napraviti iti jedan novi projekt.
"Čast mi je što sam predsjednik NO-a uspješne gradske tvrtke"
Tvrtka Splitska obala radi u plusu od nekoliko milijuna svake godina i meni je čast što sam predsjednik nadzornog odbora uspješne gradske tvrtke. Grad Split je vlasnik, odnosno gradonačelnik je taj koji predstavlja vlasnika i donosi odluke.
Trenutno sam ostao na toj funkciji jer nova vlast nije sposobna ni razriješit me u tri mjeseca svoje vladavine. Ne postoji niti jedna pravomoćna odluka da je firma u prekršaju. Slučaj je na sudu i ne bih puno o detaljima da ne bi ugrozio poziciju gradske tvrtke. Ukoliko novoj gradskoj vlasti smeta uspješna gradska firma koja zarađuje milijune, od kojih se mogu napraviti novi vrtići, sanirat ceste i ostali za grad bitni projekti, oni je mogu sutra ugasit. Na rušenju su došli na vlast a tako će i otić.
Ova tri mjeseca na različite dužnosti nisu postavljali prijatelje nego još gore - donatore. Očistili su grad tako da nikad nije bio šporkiji, a glavna im je vijest kada negdi postave stupić. Najzaposlenija osoba u Banovini posta je fotograf, pogledajte samo koliko im je slika objavljeno", objavio je Kerum.
Nisu imali koncesiju
Podsjećamo, kako je doznao Dnevnik Nove TV, tvrtki Splitska obala, koja je u stopostotnom vlasništvu Grada, nakon posjeta poreznih inspektora stigla je uplatnica na iznos viši od šest milijuna kuna, i to zbog obavljanja djelatnosti bez potrebne koncesije na pomorskom dobru.
''Obavljenim nadzorom utvrđeno je da društvo Splitska obala obavlja djelatnost za koju je potrebna koncesija - bez koncesije, i to za korištenje morskog dijela pomorskog dobra. Poreznim rješenjem je, sukladno Zakonu o koncesijama, utvrđena obveza plaćanja naknade s obilježjem naknade za koncesiju, kao i imovinska korist ostvarena nezakonitim obavljanjem djelatnosti. Također, osim poreznog rješenja, Područni carinski ured Split izdao je i prekršajni nalog, kojim su pravne i odgovorne osobe kažnjene novčanim kaznama. Na prekršajni nalog je podnesen prigovor, a daljnje postupanje je u sudskoj nadležnosti'', kažu u Carinskoj upravi.
Splitska obala za to područje ima koncesiju tek za tri ugostiteljska objekta. No oni, pod krinkom korištenja struje i vode, privezivanje naplaćuju po dužini broda. Iako po postojećem GUP-u ta površina nije luka nautičkog turizma, oni se pozivaju na zaključak iz vremena gradonačelnika Baldasara, koji ih je ovlastio za naplaćivanje korištenja komunalne opreme.
Odgovorio direktor tvrtke
Direktor Splitske obale ni ovog puta nije htio pred kameru, no u poduljem pismenom odgovoru potvrdio je cijelu priču. Naplatu ovog višemilijunskog iznosa zaustavili su tako da su pred nadležnim sudom pokrenuli upravni spor.
''Upravnim sporom tražimo poništenje rješenja Ministarstva financija, kojim nam je utvrđena posebna naknada za nezakonito obavljanje djelatnosti na pomorskom dobru bez koncesije za razdoblje od 22. srpnja 2017. do kraja 2018., te zatezne kamate u ukupnom iznosu od 469.309,86 kuna, te da nam se oduzima imovinska korist ostvarena nezakonitim obavljanjem koncesije u navedenom razdoblju u iznosu od 5.644.026,05 kn, odnosno sveukupno 6.113.335,91 kn uz obvezni izračun kamata do dana plaćanja duga.
Nije prihvaćena tvrdnja Splitske obale da nije izvan koncesije, koja mu je dodijeljena na toj lokaciji od strane davatelja koncesije Splitsko dalmatinske županije, obavljalo koncesiju vršeći gospodarsku djelatnost iznajmljivanja vezova za privez brodova već da je u okviru odobrene mu koncesije i Zaključka gradonačelnika Grada Splita za obavljanje naplate komunalne opreme - bitvi, koje se nalaze na kopnenom dijelu obuhvata dodijeljene mu koncesije za što je u cijelom kontroliranom razdoblju plaćalo promjenjivi dio koncesijske naknade u visini od 3 posto ostvarenih prihoda od te djelatnosti, a što je utvrdilo i samo carinsko tijelo u osporenom Rješenju.
Na naš prijedlog Upravni sud u Splitu donio je rješenje kojim se odgađa izvršenje do pravomoćnog završetka navedenog upravnog spora. Kako se radi o sudskom postupku koji je u tijeku, nećemo u medije iznositi pojedinosti i argumentaciju naše tužbe protiv osporenog Rješenja, te nećemo prejudicirati ishod sudskog postupka te na taj način stvarati pritisak na sud. Kada postupak bude pravomoćno okončan, o ishodu postupka i sadržaju pravomoćne sudske odluke ćemo izvijestiti javnost, naravno ako za to bude postojao interes'', poručuje direktor Splitske obale Dražen Delić.
Ministarstvo nastavlja nadzor
Nadzor nelegalnog korištenja pomorskog dobra posao je i inspektora Lučke kapetanije.
"Vidjet ću što se tu događa. Ne mogu vam komentirati'', riječi su ministra mora, prometa i infrastruktura Olega Butkovića iz 2019. godine. Dvije godine nakon te izjave Ministarstvo mora, umjesto rezultata nadzora koje su najavili, danas tek šturo poručuje da će nadzore obavljati i dalje.
Sve ovo odvija se pod prozorima splitske gradske vlasti. Novoizabrana tvrdi da ne vidi svoju odgovornost što su jahte i ovog ljeta privezane bez nužnih dozvola. Povjerenstvo za sukob interesa, uvjeravaju, zakompliciralo im je promjene u nadzornim odborima gradskih tvrtki.
''Pa ću ja podsjetiti građane da je predsjednik Nadzornog odbora Splitske obale i dalje Željko Kerum. I da se ja nadam da će ta era uskoro završiti na sjednici Gradskog vijeća, gdje će na prijedlog gradonačelnika Gradsko vijeće imenovati nove nadzorne odbore i onda možemo pričati o našoj odgovornosti'', poručuje Bojan Ivošević, zamjenik gradonačelnika Splita.