SAMO dva dana nakon što se širom svijeta obilježavanjem Dana planeta Zemlje širila svijest o potrebi zaštite okoliša, peticija za ponovno uvođenje plastičnih slamki skupila je preko 40.000 potpisa.
Zašto? "Zato da mogu popiti svoj milkshake kako treba", objašnjava Martin Reed, frustrirani konzument McDonald'sove hrane koji je pokrenuo peticiju, piše poslovna web stranica marketwatch.com.
Komentari na peticiju se gomilaju, a strahote papirnatih slamki postaju sve očitije: "Papirnate slamke se brzo raspadaju, a u zubima imam osjećaj kao da sam žvakao kuhinjsku foliju. Više ne koristim papirnate slamke, nego stalno držim plastičnu u autu."
"Zbog slamke ne mogu završiti piće u McDonald'su", piše jedan nezadovoljni kupac, a drugi se nadovezuje: "Želim ponovno normalno popiti svoju colu."
Nezadovoljstvo se proširilo i na Twitter pa McDonald'sovi administratori društvenih mreža imaju pune ruke posla dok odgovaraju na prigovore kupaca: "Potpuno razumijemo vašu zabrinutost i uvjeravamo vas da ćemo raditi na tome da zadržimo alternativnu mogućnost za one koji to traže iako ćemo papirnate slamke uvesti u sve naše restorane."
Zbog kontroverze oko papirnatih slamki, pojavile su se i bizarnosti, poput McDonald'sovih plastičnih slamki koje se prodaju na eBayu. Britanska neprofitna aktivistička organizacija 38 Degrees, na čijim je web stranicama pokrenuta peticija, istodobno se ogradila od nje ovim priopćenjem:
"Ovu peticiju pokrenula je osoba koja nije član 38 Degrees. Plastični proizvodi za jednokratnu uporabu poput slamki, čaša i boca imaju ogroman učinak na naš okoliš, oni onečišćuju naše oceane i zagađuju našu okolinu."
Osim toga, 38 Degrees postavio je i link na drugu peticiju koja se zalaže za izbacivanje plastičnih slamki iz kina. Dosad je tu peticiju potpisalo 215.000 ljudi. Pokretu za uklanjanje jednokratnih plastičnih slamki pridružile su se i velike kompanije poput Starbucksa i American Airlinesa.
Počeci ovog pokreta mogu se vezati za ovaj video, koji je u međuvremenu pregledan više od 35 milijuna puta:
Svatko tko je njome pokušao popiti Starbucksov Java Chip Frappuccino zna odgovor na to pitanje. I dok u Los Angelesu ovog tjedna stupa na snagu zabrana plastičnih slamki, tamošnja web stranica Laist.com razmatra alternative: papir – strašno, metal – ne baš dobro, staklo – bolje. A pobjednik je – bambus.
U duhu kompromisa i zadovoljstva kupaca, možda bi se McDonald's trebao ugledati na Georgia Aquarium, koji svjestan da papirnate slamke nisu dobro rješenje, na Twitteru poziva posjetitelje da lajkaju njihov tvit i osvoje tri bambusove slamke za višekratnu uporabu.