Nova brana u Veneciji već drugi put spriječila poplavu. Gradonačelnik: Grad je suh

Foto: Epa

KONTROVERZNA brana u Veneciji već je drugi put spriječila poplavu i spasila grad.

Jutros je aktivirana mreža od 78 jarkožutih brana nakon što su stigle informacije da bi plima mogla doseći 135 cm. Da nema barijere, plima te visine poplavila bi pola grada, a najveću štetu doživjela bi popularna turistička atrakcija Trg svetog Marka.

U kasnijim jutarnjim satima jak vjetar i kiša povisili su razinu mora u laguni te je u nekim dijelovima voda dosegla i 140 centimetara, ali je grad zbog barijere bio očuvan, odnosno na njegovom području razina je bila stabilna (između 50 i 60 cm).

"Grad je suh. Sva vrata su u pogonu. Kanali će se otvoriti oko 15:30", napisao je na Twitteru gradonačelnik Venecije Luigi Brugnaro. U petak ujutro se također predviđa plima s razinom vode do 130 cm.

Goleme žute brane koje se podižu kako bi odvojile venecijansku lagunu od mora uspješno su zaštitile grad tijekom svog prvog testa početkom listopada, kada je plima dosegla 120 cm, piše The Guardian.

Kontroverzan projekt

Osmišljen 1984., projekt brana MOSE je trebao proraditi 2011., ali je bio popraćen tipičnim talijanskim boljkama, korupcijom, premašivanjem troškova i kašnjenjima. Konačno je isproban u srpnju i inženjeri su ocijenili da je spreman za upotrebu kada je loše vrijeme.

Venecijanske poplave - "acqua alta" - uzrokuje niz čimbenika koji se dodatno pogoršavaju zbog klimatskih promjena, poput rasta razine mora, neuobičajeno visokih plima i povlačenja tla, zbog čega grad tone. MOSE bi trebao moći zaštititi Veneciju od plima visokih do tri metra.

Venecija zna biti poplavljena nekoliko puta godišnje, ali od 23 plime s razinama višim od 140 cm 14 se dogodilo u posljednja dva desetljeća.

Venecijanci imaju različite stavove prema ovome projektu. Neki smatraju da je on presudan za zaštitu grada, a drugi kažu da je oštetio krhku lagunu. Oni koji su protiv projekta tvrde da su dosadašnji radovi samo pogoršali poplave.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.