Kupačima na plaži pored glave prolaze auti. Načelnik: Shvaćam da slika nije lijepa

Foto: Privatni album

PLAŽA Pisak u Selinama podsjeća na Zlatni rat, no za razliku od bračke ljepotice, ova plaža ne služi samo za kupanje već se njom i prometuje, a kupači je koriste i kao parking. Stotine vozila svakodnevno u vrijeme ljetne sezone prolazi plažom na kojoj samo na nekoliko metara udaljenosti leže kupači. 

Inače, plaža Pisak je proglašena plažom od posebnog značaja jer je riječ o prirodnom fenomenu koji je nastao odronima s Velebita. O problemima na plaži godinama upozoravaju iz Udruge Seline, iz koje nam kažu kako je općina i vozila koja prolaze žalom devastiraju unatoč prirodi koju je potrebno očuvati. 

Udruga: Općina devastira plažu i ugrožava kupače

Osim što je štetno za turizam i prirodu iz Udruge kažu kako je direktno opasno i za kupače. 

"Plaža se kontinuirano uništava tako da se obavljaju neovlašteni radovi na pomorskom dobru, bagerom se guli do zemlje prirodno žalo da bi se u proljeće pred sezonu ponovno izgradila cesta koju su prethodno uništili automobili. Uz to, Općina organizira promet po samoj plaži iako je nema u prostornom i urbanističkom planu puta. 

Plažom se odvija neovlašten promet koji ugrožava živote i imovinu kupača. U dva smjera se automobili razmjenjuju dok se tu kupaju i prolaze stariji i djeca. Lako se naleti autom na dijete, a zna se dogoditi i da kamenja tijekom vožnje prsnu na kupače koji leže okrenuti glavom pored ceste", ispričao nam je Josip Buljat iz Udruge Seline. 

Načelnik:To je uređena plaža. Služi za prolaz na drugi dio plaže

Prema zakonu o ovom dijelu pomorskog dobra brine se Općina Starigrad, stoga smo HDZ-ovog načelnika Marina Čavića upitali je li prostornim planom ucrtana cesta, zašto automobili prometuju pomorskim dobrom i kako će riješiti dugogodišnji problem.

"Radi se o dijelu pomorskog dobra koji služi za prolaz na drugi dio plaže Pisak i do parcela u polju Pisak. Taj put se oduvijek koristio. Radi se o 100-tinjak metara najužeg dijela obale. U prilog njegovog dugogodišnjeg postojanja ide i ucrtani put na osnovnoj službenoj državnoj karti (HOK). Prostornim planom je plaža Pisak određena kao uređena plaža.

Nakon vremenskih nepogoda i djelovanja mora predmetni dio obale bude nepristupačan te se isti sanira i uređuje sa zatečenim materijalom. Ne radi se o bilo kakvom nasipanju ili drugim radovima. U medijima je prikazana snimka kamiona koji je navozio materijal za uređenje poljskog puta te se prazan vraćao drugim putem", rekao je Čavić. 

Od 2018. godine problem žele riješiti projektom koji ne postoji

Iako je svjestan da se promet odvija po plaži, o zabrani prometovanja ne razmišlja.

"Kroz polje Pisak postoji makadamski put, dužine oko 800 m, kojim se može doći do plaže Pisak. Međutim, taj put je na dijelovima uzak te se vozila ne mogu mimoići. Da bi se problem donekle riješio, bilo bi potrebno osigurati dovoljan broj parkirnih mjesta prije predmetnog puta, što trenutačno nije moguće. Samo zatvaranje tog dijela obale otvorit će problem na drugom mjestu."

Još 2018. godine bivši HDZ-ov načelnik općine Starigrad Krste Ramić za medije je govorio kako su svjesni problema koji pokušavaju popraviti projektom koji će urediti područje plaže Pisak i zaustaviti vožnju automobila plažom. 

Njegov nasljednik Marin Čavić preuzeo je projekt, no kako zapravo samog projekta nema, preuzeo je priču o projektu koji će se, kako načelnik kaže, realizirati kada se donese uredba u novom Zakonu o pomorskom dobru. 

"Napominjem, radi se o dijelu od nekih 100-tinjak metara, a same šljunčane plaže ima preko 1.5 km. Kao što sam već rekao više puta, shvaćam da slika automobila i kupača nije lijepa. Nadam se da bi donošenjem uredbe o građenju na pomorskom dobru, koju očekujemo, mogli krenuti u izradu potrebne dokumentacije, za uređenje predmetne plaže", kazao je načelnik Čavić. 

Mascarell: Zbog kršenja zakona Općini treba oduzeti upravljanje pomorskim dobrom

No, da bi se projekt uređenja obale kojom bi se uredila šetnica i promet mogao realizirati, Općina treba imati upisano u Planu upravljanja pomorskim dobrom što će biti na toj plaži. Kako doznajemo, to se u planu ne nalazi. 

"Kako bi Općina mogla realizirati projekt, potrebna im je koncesija za građenje ili trebaju imati dozvolu za građenje na temelju projekta usklađenog s odobrenim i ovjerenim Planom upravljanja pomorskim dobrom JLS, a ne samo pravo na upravljanje pomorskim dobrom. 

Uz to, ako se pomorsko dobro, odnosno plaža Pisak koristi kao prometnica, a ne plaža te ako se ista koristi kao parking, to znači da se pomorsko dobro koristi bez zakonske osnove. Smatram da trebaju reagirati institucije i, ako je potrebno, zbog kršenja zakona oduzeti Općini upravljanje pomorskim dobrom", kazala je aktivistica i predsjednica stranke Javno je dobro Vladimira Mascarell. 

Već šest godina vlast u općini Starigrad na optužbe o uzurpiranju plaže i devastaciji pomorskog dobra uzvraća projektom koji je zaživio tek riječima u medijima, no od njega u dokumentaciji nema ni slova. Kako tvrde, čekaju uredbu. 

"Dok je Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama još bio na savjetovanju, upozoravali smo na niz nedostataka. Nakon izglasavanja Zakona oni su krenuli s donošenjem mnogih Uredbi jer je zakon, kao što smo upozoravali, kaotičan i neprovediv. Nalazimo se u srcu sezone, za Uredbu o građenju još nismo čuli ni najavu, a za mnoge druge znamo da još nisu donesene. 

Koliko znam, građenje je regulirano novim Zakonom pa me stoga načelnikova izjava posebno začudila jer se Uredbom ne mogu donositi propisi koji nisu usklađeni ili su čak suprotni zakonu. Sav taj kaos, dodaci kao Uredbe, razna tumačenja i objašnjenja nakon donošenja lošeg Zakona utječu na mnoge odluke i radnje lokalnih vlasti kada je u pitanju pomorsko dobro, no svakako nisu opravdanje za iznošenje neistina, devastacije ili nezakonita građenja", smatra Mascarell. 

Udruga Seline zatražila je uključivanje nadležnih institucija kako bi se, kako kažu, zaustavila devastacija pomorskog dobra, a do daljnjeg će se, izgleda, na plaži mimoilaziti kupači s vozilima. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.