IZ LUČKE uprave Zadar opovrgnuli su i netočnima ocijenili tvrdnje Mostova saborskog zastupnika Mire Bulja, koji je danas izjavio da je ta luka predana u ruke turskom vlasniku te da će bez pročistača za otpadne vode onečistiti more.
Luka Gaženica ima najsuvremeniju infrastrukturu, priopćili su u demantiju iz Lučke uprave, osvrćući se na tvrdnje koje je s konferencije za novinare izrekao Bulj, a koji je, ističu, iznio niz netočnosti koje se odnose na infrastrukturu luke.
>> Bulj: Luka Gaženica nema pročistač za otpadne vode
Bulj je, naime, naveo da je Gaženica jedna od najvećih investicija što se tiče luka, "a koja je dana Turcima u koncesiju za 30 milijuna kuna na 20 godina, što je minoran novac".
"Zadar kao centar Jadrana zaslužuje ovakvu luku, ali ne i ovakvo ponašanje gdje je investicija od 1,5 milijardi kuna predana doslovno 'džabe' u ruke stranom turskom vlasniku, a nema ni pročistač za otpadne vode iz brodova i kruzera koji ovdje dolaze nego onečišćuju more i puštaju svoje fekalije u naše more", rekao je mostovac.
Tijekom gradnje luke vodilo se računa o najvišim standardima zaštite okoliša
Iz Lučke uprave, pak, tvrde da se tijekom gradnje luke posebno vodilo računa o najvišim standardima zaštite okoliša i održivosti, pa tako i u pogledu upravljanja otpadom i otpadnim vodama.
"Kompleksna infrastruktura luke izravno je spojena na biološki pročistač 2. stupnja koji se nalazi na udaljenosti od 1,5 km od luke. Prema tome, kao i drugim kriterijima održive izgradnje luka Gaženica je najsuvremenija luka na Mediteranu. Uz to, luke ne moraju imati vlastite pročistače", navode.
Napominju da kruzeri nikada ne koriste izravno spajanje na kanalizacijsku mrežu u lukama nego otpadne vode prepumpavaju u posebne cisterne ili plutajuće pontone, a Gaženica ima mogućnost prijevoza cisterni, kao i zbrinjavanja svih drugih vrsta otpada s kruzera putem svojih koncesionara.
Svi zahtjevi brodara do sada su uvijek bili uredno izvršavani
Svi zahtjevi brodara, ističu, do sada su uvijek bili uredno izvršavani što, uvjeravaju, mogu potvrditi brodski agenti preko kojih brodari komuniciraju s lukom.
U Lučkoj upravi naglašavaju i kako od vlasnika kruzera Marella Dream, to jest njegovog brodskog agenta, nisu zaprimili zahtjev ni za kakvu uslugu za koju nemaju odgovarajućeg koncesionara.
"Prema našim saznanjima, Marella Dream je ispoštovao sve zahtjeve Međunarodne konvencije o sprječavanju onečišćenja s brodova (MARPOL), to jest njenog Priloga IV. u vezi s upravljanjem otpadnim vodama", navode u priopćenju.
U pripremi projekti za korištenje energije iz obnovljivih izvora
Tvrde da su u pripremi i projekti za korištenje energije iz obnovljivih izvora, a pripremaju dokumentaciju za prestižni međunarodni certifikat Green Port, "za što su ostvarili preduvjete te se nadaju da će ga uskoro dobiti".
"Slijedom navedenoga, sve tvrdnje koje su danas zastupnik Bulj i njegovi kolege izrekli na konferenciji su u potpunosti neistinite te možemo pretpostaviti da oni nemaju točne informacije o infrastrukturi u luci Gaženica i ne razumiju sustave upravljanja otpadnim vodama u lukama. Izražavamo žaljenje što su izricanjem netočnosti koje su prenesene u medijima uznemirili javnost", zaključuje Robert Škifić, ravnatelj Lučke uprave Zadar.