NAKON štrajka dostavljača Wolta u ožujku iz vlade Andreja Plenkovića su obećali da će se detaljnije pozabaviti radnim pravima dostavljača koji rade preko agregatora.
Dostavljači Wolta su 10. ožujka imali sastanak s ministrom rada Marinom Piletićem na Markovom trgu, a rečeno im je da vlada radi svoju aplikaciju koja će pratiti narudžbe na digitalnim platformama.
Vlada dostavljače Wolta umirila obećanjem da će napraviti aplikaciju
"Vlada sad radi svoju aplikaciju koja će pratiti svaku narudžbu koja ide preko Wolta, Glova, Bolta i ostalih digitalnih platformi. Loše je što će aplikacija uključiti agregatore. Mi smo protiv agregatora", rekli su tada dostavljači Wolta.
>> Woltovi dostavljači: Ministar nam je otkrio da vlada radi aplikaciju za platforme
Predsjednik Novog sindikata Mario Iveković rekao je da bi vladina aplikacija od 1.1. trebala pratiti sve transakcije svih digitalnih platformi od trenutka kada dođe narudžba do trenutka kada se izvrši isporuka, uključujući i naplatu.
U svakom slučaju, zanimalo nas je kako napreduje izrada ove "aplikacije za aplikacije", tko se time bavi, je li raspisan javni natječaj i koliko sve to košta, pa smo to pitali Ministarstvo rada.
Ministarstvo rada: Razvijamo sustav elektroničke evidencije digitalnih radnih platformi
"Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike razvija informacijski sustav kojim će se, između ostaloga, uspostaviti elektronička evidencija digitalnih radnih platformi, agregatora i svih osoba koje rade putem digitalnih platformi", odgovorili su nam.
"Evidencija će sadržavati registar digitalnih radnih platformi i registar agregatora, a prikupljat će podatke o radnom vremenu radnika koji rade putem digitalnih radnih platformi i radnopravnom statusu tih radnika, kao i podatke o vremenu u kojem samozaposlene osobe obavljaju rad putem digitalnih radnih platformi.
Također će omogućiti nadzor nad isplatama samozaposlenim osobama, odnosno naknadama koje digitalne radne platforme isplaćuju agregatorima te nadzor isplaćenih plaća radnicima", navode iz Ministarstva rada.
Navedena evidencija je samo dio novog sustava u kojem će se umrežiti baze podataka svih relevantnih tijela. Cilj je Državnom inspektoratu i Poreznoj upravi omogućiti provođenje učinkovitog nadzora, a sve u cilju zaštite prava radnika i sprječavanja zlouporaba, najavljuju iz Piletićevog resora.
Koliko će sve to koštati?
Još ne znaju koliko će sve to koštati.
"Nositelj izrade samog sustava je Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, a ista će se financirati iz Europskog socijalnog fonda plus, kao dio sredstava za realizaciju projekta 'Uvođenje sustava obvezne elektroničke evidencije radnog vremena i podizanje razine svijesti o dobrobitima prijavljenog rada'. Vrijednost samog sustava u završnoj je fazi procjene", odgovorili su iz Ministarstva rada na Indexov upit o cijeni nove aplikacije.
Ministarstvo rada angažiralo APIS IT
A evo kako objašnjavaju zašto je bez natječaja angažiran APIS IT d.o.o.
"S obzirom na to da se radi o povezivanju informatičkih sustava tijela državne uprave, o samoj uspostavi provedene su preliminarne konzultacije sa Središnjim državnim uredom za razvoj digitalnog društva i Agencijom za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama d.o.o. - APIS IT d.o.o., osnovanom upravo radi obavljanja poslova podrške i razvoja informacijskog sustava Republike Hrvatske", navode.
"Ministarstvo će se, prilikom sklapanja ugovora za izradu navedenog sustava, voditi odredbama Zakona o javnoj nabavi", obećavaju iz Ministarstva rada.