IAKO Google ima najviše internetskih korisnika u svijetu i unosnu zaradu, kroz dvije tri godine moglo bi se vrlo lako dogoditi da ga trenutno najpopularnija stranica Facebook, ne samo zasjeni, već doslovce ubije u poslovnom smislu.
Ukoliko Facebook pronađe način kako unovčiti toliki porast korisnika, takvo što moglo bi se vrlo lako dogoditi, tvrdi Ross Sander, tržišni analitičar kanadske banke Royal bank of Canada (RBC). Google je, primjerice, prošle godine udvostručio promet s devet posto u 2007. godini na 19 posto u prošloj godini, no Facebook ga je u rastu nadmašio nekoliko desetina puta.
Vrlo se lako može dogoditi da će broj korisnika Facebooka preći broj korisnika Googlea kroz naredne dvije do tri godine, no bi li to uistinu predstavljalo smrt za Google? Mnogi, a među njima najviše korisnici interneta, tvrde kako Google neće "umrijeti" ukoliko ga Facebook pretekne po broju korisnika.
Dva različita svijeta
Unatoč tome što se u mnogim stvarima nadopunjuju, Facebook i Google su dva različita svijeta, od kojih korisnici očekuju sasvim druge stvari i koji zadovoljavaju njihove posve drukčije potrebe. Svakako ne treba očekivati od Googlea da će vam izlistati raspoloženje i trenutni status vaših stotinjak online prijatelja, dok istovremeno, korisnik Facebooka vrlo dobro zna da se surfanje za korisnim i opskurnim podacima ne vrši preko tih društvenih stranica, jer one to jednostavno ne rade.
Stvar je čak i apsurdna, jer velik dio korisnika Facebooka ima elektronsku poštu na Googleu i njihovu toolbar tražilicu implementiranu negdje na svojem web pregledniku. Dakle, ukoliko Facebook ne osmisli vlastitu tražilicu, servis elektronske pošte, Facebook Earth i Mars, itd., Google može mirno zjevkati na ovakve prognoze.
B.V.
Foto: marketingpilgrim.com