Najveći ruski izvoznik nafte Rosneft proširuje posao

Foto: EPA

NAJVEĆI ruski izvoznik nafte Rosneft proširio je poslovanje s iznajmljivanjem tankera kako bi olakšao isporuke kupcima u očekivanju postroženih zapadnih sankcija, rekla su tri upućena izvora.

Rosneft proizvodi više od 40 posto ruske nafte koju je do sada prodavao u luci utovara, što je značilo da je kupac sam tražio tankere i snosio troškove prijevoza i osiguranja.

Situacija se sada promijenila budući da se zapadne zemlje spremaju uvesti sankcije prijevoznicima i osiguravateljima koji rade s ruskom naftom ako njezina cijena premaši određeni limit. Još se ne zna koliki bi on trebao biti.

Zbog najave tih sankcija kupci Rosneftove nafte sada od kompanije traže da se pobrine i za dostavu do krajnjeg odredišta i da preuzme troškove osiguranja i prijevoza, saznaje se iz tri dobro obaviještena izvora.

Mnogi Rosneftovi klijenti nemaju odjele za trgovinu koji se bave poslovima poput otpreme, a Rosneftova ponuda usluga prijevoza pomoći će klijentima izvan područja pod sankcijama da izbjegnu kašnjenja, objašnjavaju trgovci.

Novi smjer

Otkada su joj zapadne zemlje zbog invazije na Ukrajinu uvele sankcije, Rusija je povećala izvoz nafte u Aziju, Afriku i Južnu Ameriku.

Tako je od siječnja do rujna brodovima u Aziju otpremljeno šest puta više ruske nafte nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, pokazali su podaci Refinitiv Eikona i izračuni Reutersa.

Indija je pak u prvih osam mjeseci ove godine uvezla 13 puta više ruske nafte nego u istom razdoblju lani, prema izračunu Reutersa, baziranom na podacima Refinitiv Eikona, a Rusija je u razdoblju od svibnja do srpnja postala i najveći dobavljač sirove nafte za Kinu.

Značajne količine nafte i naftnih proizvoda još uvijek stižu iz Rusije i u Europsku uniju, ali Moskva će od prosinca morati preusmjeriti četvrtinu ukupnog izvoza nafte, nakon što na snagu stupi puni embargo EU.

Novi poslovi za Rosnefteflot

Za pokrivanje troškova dostave za kupce Rosneft koristi svoju podružnicu Rosnefteflot, koja se do sada uglavnom bavila poslovima poput tegljenja, punjenja brodova gorivom i inspekcija.

Glasnogovornica Rosnefta rekla je da kompanija "ima dovoljno iskustva i spremna je naći učinkovite opcije za prijevoz svog tereta u svim, čak i u vrlo turbulentnim tržišnim uvjetima".

Dodala je i da "korištenje resursa Rosnefteflota, koji se uglavnom bavi lučkim uslugama, neće biti potrebno u svim slučajevima", aludiravši da takve usluge može pružati i sam Rosneft.

Skromna flota

Ruska je kompanija svoj prvi brod Suezmax nosivosti 140.000 tona iznajmila u lipnju ove godine, za otpremu ruske nafte Urals iz Crnog mora u Indiju, pokazuju podaci praćenja brodova Refinitiv Eikona.

Obujam prevezenog tereta otada se stalno povećavao i od početka listopada Rosneft je iznajmio kapacitete za prijevoz oko milijun tona, uglavnom preko Rosnefteflota, prema podacima iz trgovačkih izvora i Refinitiv Eikona.

To predstavlja gotovo 40 posto od 2.5 milijuna tona koliko je ruska kompanija planirala izvesti u listopadu, prema podacima Refinitiv Eikona i trgovaca.

Rosnefteflot ima samo pet tankera, uključujući dva Aframaxa, kako se navodi na njegovoj internetskoj stranici, nekoliko je brodova unajmio na otvorenom tržištu, a često koristi i tankere ruske državne brodarske tvrtke Sovcomflot, prema kazivanju tri izvora.

Ostali tankeri koje je unajmio isporučivali su proteklih mjeseci naftu u Indiju, Tursku, Španjolsku, Italiju, Grčku i Kubu, prema izvorima koje potvrđuju podaci Refinitiv Eikona.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.