Foto: Andrija Čolak
NAKON što smo jučer pisali o postavljanju pametnih klupa u Rijeci, sad su nam se javili iz Grada Rijeke. Ističu kako nisu oni birali proizvođača pametnih klupa koje su postavljene na javnim površinama u Rijeci, nego su ga odabrale tvrtke METROPOLIS MEDIA d.o.o. Zagreb i outdoor akzent d.o.o. Zagreb.
>>Riječki poduzetnik bijesan zbog nabave pametnih klupa: "To je nekvalitetan plagijat"
Nakon što je riječki poduzetnik Andrija Čolak prozvao Grad da je kupio plagijat loše kvalitete, u Gradu ističu kako je jamstveni rok za pametne klupe 12 mjeseci te da će se, pokažu li su određeni nedostaci, isti biti uklonjeni.
"Natječaj je objavljen 19.05.2017. godine u Novom listu, a odnosio se na korištenje lokacije za postavljanje reklamnih predmeta i to: reklamni pano (jumbo pano); svjetleći reklamni ormarići na lokaciji Titov trg; reklamni ormarići (city light) u sklopu autobusnih čekaonica i reklamni stupovi. Istim natječajem reklamne površine i lokacije koje se daju na korištenje podijeljene su u dvije grupe temeljem čega su odabrane dvije navedene tvrtke.
Kao što je rečeno, jedan od uvjeta natječaja bio je da odabrani ponuđač, uz plaćanje naknade za korištenje lokacija za postavu reklamnih predmeta, Gradu Rijeci preda u vlasništvo i određenu urbanu opremu, među ostalim i sedam pametnih klupa. Uz pametne klupe tražene su još i barokne te žičane klupe koje su isto tako isporučene Gradu Rijeci", stoji u odgovoru koji nam je stigao iz Grada Rijeke.
"Grad Rijeka spomenutim natječajem nije uvjetovao proizvođača urbane opreme"
"Spomenutim natječajem nije bio propisan proizvođač pametnih klupa nego njihove specifikacije vezane uz konstrukciju, antivandalsku izvedbu, minimalno 4 punjača mobitela (bežični i USB), brzi 4G internet, solarni paneli, baterijski sustav minimalno 100 Ah, ambijentalno svjetlo itd., a sve u skladu sa zakonskom odredbom koja kaže da se predmet nabave mora opisati na jasan, nedvojben, potpun i neutralan način te da se opisom predmeta nabave ne smije pogodovati određenom gospodarskom subjektu.
Dakle, Grad Rijeka spomenutim natječajem nije uvjetovao proizvođača urbane opreme koja je tražena natječajem pa tako niti pametnih klupa nego samo da klupe odgovaraju određenim spomenutim parametrima te da budu predane Gradu Rijeci na korištenje.
Stoga je odabrani najpovoljniji ponuditelj samostalno odredio s kojim poslovnim subjektom će realizirati obveze iz natječaja, pa tako i nabavku pametnih klupa. Grad Rijeka je prihvatio ponuđene pametne klupe. Treba naglasiti i da je garantni rok za pametne klupe 12 mjeseci te ako se pokažu određeni nedostaci oni će biti uklonjeni.
Što se tiče koncepta pametnog grada koji Grad Rijeka razvija godinama, treba reći da su pametne klupe tek mali dio onog što čini tzv. pametan grad i Rijeka se nikako ne pokušava svrstati u tu kategoriju samo pametnim klupama", navode u Odnosima s javnošću Grada Rijeke.
Da podsjetimo, riječki poduzetnik Andrija Čolak prozvao je Grad da je kupio plagijat loše kvalitete.
"Krajnje je tužno da jedan grad koji je slovio kao najinovativniji grad ovog područja i grad iz kojeg su kretali trendovi pada na plagijate, i to poprilično loše. Najiskrenije mislim kako je dobro što postoji konkurencija i da se jača kategorija, međutim proizvod lokalnog Euromodula je bitno lošiji i zaostaliji od Steore.
Karlo Babić, koji se potpisao kao "exceptional design" (?!), na klupici nije odradio baš neki posao, što se vidi po činjenici da je dizajn takav da nakon kiše na klupici ostaje voda pa se na njoj ne može sjediti. S obzirom na to da je Rijeka kišniji grad od Londona, valjda je to prva stvar o kojoj se trebalo razmisliti i naći rješenje", rekao je Čolak.
"Otvor za punjenje mobitela je iznimno loše izveden"
"Estetski se bijela klupica generično minimalističkog dizajna gotovo nikako ne uklapa u ostatak riječke urbane vizure. Tehnička izvedba je nažalost također vrlo upitna jer se već sada vrlo jasno vide tragovi ljepila gornje transparentne plohe te se vidi kako voda ulazi između plohe i konstrukcije klupice.
Otvor za punjenje mobitela je iznimno loše izveden jer nema dobro napravljene klizače nego se radi o komadu lima koji se šlampavo povlači prema gore. Meni je posebno iznenađenje bilo kada sam vidio popriličnu količinu vode ispod poklopaca kod samih USB utičnica za punjenje, što nikako ne bi trebalo biti tako s obzirom na koroziju itd. Uglavnom, prema mom objektivnom mišljenju, ovo je vrlo loš proizvod. Još gore, ovo je loš plagijat izvrsnog hrvatskog proizvoda koji se dokazao u svijetu. Inače Steora već predstavlja novi model klupica koji je kudikamo napredniji od inicijalnog dok evo grad Rijeka postavlja lošiju plagijat verziju već sada zaostalog modela", komentirao je Čolak.
Reagirala je i prozvana tvrtka EUROmodul koja je izradila klupe.
"Tvrtka EUROmodul je iznimno uspješan riječki poslovni subjekt koji posluje već 27 godina. Uglavnom sve proizvode izvozimo, imamo 60 zaposlenih u Hrvatskoj i sličan broj u našoj proizvodnji u Srbiji. Tijekom svog poslovanja zaštitili smo 35 dizajna inovativnih proizvoda, dobitnici smo Zlatne kune, nagrade za najboljeg menadžera godine, višestruko smo nagrađivani i za inovacije i za poslovne uspjehe. Naša urbana oprema krasi sve hrvatske gradove, pogledajte samo pločice na urbanoj opremi, nadstrešnicama, kioscima bilo kojeg većeg grada kada se drugi put budete šetali njime, čovjek se iznenadi", poručuju iz EUROmodula.
"Naša klupa nije ni najpametnija ni najbolja, no ide k tome"
"Klupa Vertigo je dizajnerski osmišljena 2007. godine. Pred nekoliko godina joj je dodan epitet 'smart' jer su joj se pridale funkcije punjenja mobitela putem solarnih kolektora. Nije ni najpametnija ni najbolja, no ide k tome, te s našim novim inačicama svrstat će se u sam vrh svjetske klase. Inače, mi danas u našoj tvrtki razvijamo tehnologije koje su naspram isporučene klupe nuklearna tehnologija, no nažalost, ugovorne obveze nas priječe da se njima hvalimo. Dizajner klupe je Karlo Babić, dobitnik više međunarodnih nagrada za dizajn: Red Dot design Award i IF design Award upravo za urbane klupe. Svaki komentar oko njegova dizajna je suvišan, slično bi bilo da za Armanija netko napiše da dizajnira 'štrace'. Grad Rijeka nije platio te klupe nego ih je postavila reklamna agencija", zaključuju u EUROmodulu.
U Gradu Rijeci još ističu kako "već niz godina razvijaju projekte koji su sastavni dio koncepta pametnog grada što je prepoznala i EU koja je još 2014. godine u stručnoj studiji Mapiranje pametnih gradova u EU-u, među gradovima s više od 100 tisuća stanovnika, Rijeku označila kao pametan grad. Pojedinačni projekti iz različitih sektora, a svi unutar kategorije pametan grad, financirani su iz proračunskih i sredstava pretpristupnih programa i fondova EU-a.
Najznačajniji od tih projekata u sustavu Grada Rijeke, kojima je povećana kvaliteta urbanog života, besplatni je bežični pristup internetu, zatim pametne gradske kartice - Rijeka City Card (RCC) koje građani koriste za javni prijevoz, parkiranje i članstvo u Gradskoj knjižnici, 40 gradskih niskopodnih autobusa na stlačeni prirodni plin, pametni mjerači potrošnje energenata u 26 riječkih javnih objekata, radi sigurnosti pješaka postavljeni LED markeri na pješačkim prijelazima na deset lokacija u gradu, korištenje drona kao inovativne tehnologije za rješavanje problema larvicidnog tretiranja komaraca, automatsko upravljanje prometom u skladu sa stvarnim prometnim opterećenjima i niz drugih".