Ne žuri im se: Dvije i pol godine od nesreće u Rudinama pregledan vlak smrti

I TO SE dogodilo. Godinu i pol dana nakon nesreće u Rudinama konačno je pregledan vlak smrti! Stručnjaci MUP-ovog centra Ivan Vučetić cijeli dan su jučer pregledavali nagibnu tehniku, osovine, pjeskare i ostale sustave vlaka u kojem je 24. srpnja 2009. godine poginulo šestoro putnika.

Crna kutija nije bila dovoljna

Pregled je izvršen po nalogu Županijskog suda u Splitu na prijedlog obrane petorice okrivljenika kojima sude zbog nemara koji je doveo do najteže željezničke nesreće u povijesti Hrvatskih željeznica. Obrana, naime, želi dokazati da retardant TG-300 nije jedini i isključivi krivac, već da su nesreći pridonijeli i drugi faktori, poput neispravnog vlaka.

Dosad je, inače, od cijelog vlaka pregledana tek crna kutija u kojoj su spremljeni svi najvažniji podaci sa posljednjeg putovanja vlaka smrti.

Vlak smrti ispravan?

Jučerašnjim pregledom na kolodvoru u Solinu navodno se ustanovilo kako je na vlaku sve bilo ispravno. Čak je bilo i nešto pijeska u pjeskarama. Pregled je obavljen uz prisutnost ljudi iz Vuče vlakova, tvrtke koja je unutar HŽ-a zadužena za vlakove. Oni su cijelo vrijeme tvrdili da je vlak bio 100 posto ispravan i da se nikako ne može dovesti u vezu sa nesrećom.

U to, međutim, nisu bili posve uvjereni u HŽ Infrastrukturi, dijelu HŽ-a koji brine o tračnicama. Tražili su detaljan pregled vlaka i spajanje na struju, što nikada nije napravljeno. 

Kalmeta zaboravio oformiti istražno tijelo

Povjerenstvo HŽ-a formirano za istragu izvanrednog događaja u Rudinama raspalo se i nikada nije donijelo zaključak o uzrocima nesreće. Kao da to nije bilo dosta, ni Ministarstvo prometa nikada nije oformilo istražno tijelo na što ih inače obavezuje zakon. Kalmeta zaboravio. Nije ga bilo briga.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.