I TO SE dogodilo. Godinu i pol dana nakon nesreće u Rudinama konačno je pregledan vlak smrti! Stručnjaci MUP-ovog centra Ivan Vučetić cijeli dan su jučer pregledavali nagibnu tehniku, osovine, pjeskare i ostale sustave vlaka u kojem je 24. srpnja 2009. godine poginulo šestoro putnika.
Crna kutija nije bila dovoljna
Pregled je izvršen po nalogu Županijskog suda u Splitu na prijedlog obrane petorice okrivljenika kojima sude zbog nemara koji je doveo do najteže željezničke nesreće u povijesti Hrvatskih željeznica. Obrana, naime, želi dokazati da retardant TG-300 nije jedini i isključivi krivac, već da su nesreći pridonijeli i drugi faktori, poput neispravnog vlaka.
Dosad je, inače, od cijelog vlaka pregledana tek crna kutija u kojoj su spremljeni svi najvažniji podaci sa posljednjeg putovanja vlaka smrti.
Vlak smrti ispravan?
Jučerašnjim pregledom na kolodvoru u Solinu navodno se ustanovilo kako je na vlaku sve bilo ispravno. Čak je bilo i nešto pijeska u pjeskarama. Pregled je obavljen uz prisutnost ljudi iz Vuče vlakova, tvrtke koja je unutar HŽ-a zadužena za vlakove. Oni su cijelo vrijeme tvrdili da je vlak bio 100 posto ispravan i da se nikako ne može dovesti u vezu sa nesrećom.
U to, međutim, nisu bili posve uvjereni u HŽ Infrastrukturi, dijelu HŽ-a koji brine o tračnicama. Tražili su detaljan pregled vlaka i spajanje na struju, što nikada nije napravljeno.
Kalmeta zaboravio oformiti istražno tijelo
Povjerenstvo HŽ-a formirano za istragu izvanrednog događaja u Rudinama raspalo se i nikada nije donijelo zaključak o uzrocima nesreće. Kao da to nije bilo dosta, ni Ministarstvo prometa nikada nije oformilo istražno tijelo na što ih inače obavezuje zakon. Kalmeta zaboravio. Nije ga bilo briga.