JAPANSKI proizvođač automobila Nissan predstavio je prvi model električnog vozila, najavljujući bitku za kinesko tržište na kojem je američki proizvođač električnih automobila Tesla već izgradio čvrstu poziciju.
Kinesko tržište automobila najveće je u svijetu - prošle je godine u Kini prodano nešto više od 20 milijuna automobila a u SAD-u oko 17 milijuna, podsjeća BBC.
Stoga je Tesla izabrao upravo Kinu za prvo veliko inozemno ulaganje i trenutno proširuje svoj Gigafactory u Šangaju kako bi mogao proizvoditi više električnih terenaca Model Y.
Nissan je pak usvojio četverogodišnji plan koji bi mu trebao ponovo osigurati profitabilnost, a temelji se upravo na pojačanoj proizvodnji električnih automobila.
U sjedištu u Yokohami predstavili su model električnog sportskog terenca Ariya, kojeg je izvršni direktor Makoto Uchida proglasio "uzdanicom novog Nissana".
Planira se osam novih električnih modela
Do 2023. tvrtka namjerava lansirati više od osam novih električnih modela, uz Kinu kao ključno tržište. Vlada u Pekingu nudi izdašne poticaje kupcima električnih automobila čije cijene ne premašuju određenu razinu, podsjeća BBC.
Nissan spada među pionire u segmentu električnih automobila - model Leaf predstavio je još 2010. godine ali je u međuvremenu dobio žestoku konkurenciju.
"Tesla je trenutno nedvojbeno u velikoj prednosti i uživa prestiž kada su u pitanju električna vozila", konstatira Calum MacRae iz Global Data-e. "No, kinesko je tržište jako veliko i uz podršku tehnološke prednosti moglo bi stvoriti globalnog konkurenta Tesli", dodaje MacRae.
Nissan je u svibnju izvijestio da je financijsku godinu 2019/2020. zaključio s operativnim gubitkom od 40,5 milijardi jena (380 milijuna dolara), najlošijim poslovnim rezultatom od vrhunca globalne krize 2009.
Nedavno su najavili da će u sklopu restrukturiranja zatvoriti tvornicu u Barceloni, što je izazvalo oštre reakcije vlade u Madridu i prosvjede radnika, podsjeća BBC.