Foto: YouTube/MUP
>> Tko će se voziti blindiranim limuzinama od 13 milijuna kuna?
>> MUP za VIP osobe nabavlja dvije blindirane limuzine s nosačima strojnica, koštat će 13 milijuna kuna
Kolinda tvrdi da se najčešće vozi - kombijem
“Najčešće se vozim kombijem”, izjavila je predsjednica.
Međutim, Ministarstvo unutarnjih poslova ne namjerava poništiti natječaj i odustati od limuzina s balističkom zaštitom, nosačima strojnica, mogućnosti da voze i s probušenim gumama...
“Ne radi se o vozilima koja se nabavljaju za dužnosnika imenom i prezimenom, nego će se vozilo koristiti ako to bude zahtijevala procjena ugroženosti neke osobe, odnosno kako bi se osigurala primjerena razina zaštite štićene osobe”, odgovorili su iz MUP-a na Indexov upit. Tvrde da je riječ o kupnji “koja je nužna za kvalitetno, profesionalno i učinkovito obavljanje poslova koji su u nadležnosti Uprave za posebne poslove sigurnosti”, te da “takva vozila imaju na raspolaganju sve ozbiljne službe koje se bave osiguravanjem i zaštitom i predstavljaju uobičajeni sigurnosni standard”.
No, što ako štićene osobe uporno odbijaju koristiti takve automobile?
“Na to nije moguće dati jednoznačni odgovor s obzirom na to da je vozilo s balističkom zaštitom samo tehnički element ukupnih mjera osiguranja koje se mogu primjenjivati prema štićenoj osobi u određenoj situaciji”, poručuju iz MUP-a te dodaju da se takva vozila koriste kod prijevoza stranih delegacija u posjeti RH.
Na sigurnosti ne treba štedjeti
Prometni stručnjak Željko Marušić smatra da se na takvim vozilima ne bi trebalo štedjeti jer ona sama predstavljaju uštedu resursa.
“Kad u realnom životu u takvim vozilima vozite štićene osobe najvišeg ranga, a u pitanju su i strani dužnosnici i državnici, potrebne su nevelike mjere osiguranja. A zamislite da se netko sjeti 'štedjeti7 na njima, pa da se strani državnici, premijer, predsjednica... trebaju zadanom rutom, voziti u standardnom automobilu? Tada je za osiguranje i pokrivanje cijele rute potrebno angažirati pola MUP-ovih resursa i potencijala, iscrpiti ljudske potencijale, potrošiti silan novac te u to vrijeme ostaviti brojne ostale segmente društva nezaštićene, a teško postići dovoljnu razinu zaštite”, smatra Marušić i dodaje da bi puno bolje bilo uštedjeti kupujući nižu, primjereniju klasu vozila za razne lokalne moćnike.
“Pogledajte vozni park župana, gradonačelnika i načelnika, više rangiranih političara i djelatnika državnih i službi, javnih poduzeća. Oni biraju 'top' verzije tih modela, s 250 i više konja, pogonom 4x4, debelim aluminijskim felgama, desecima zvučnika, višezonskim klimama, kožom i opremom u stilu 'nema čega nema', cijene više od dvostruke, u usporedbi s tim osnovnim tim, već luksuznim modelima”, zaključuje Marušić.