Novi "zeleni" trajekt u Škotskoj emitira 35% više CO2 od prijašnjeg koji je na dizel

Screenshot: X

Trajekt MV Glen Sannox, dugo očekivani "zeleni" projekt Škotske, stigao je uz obećanja o održivosti, ali umjesto toga izaziva ozbiljne zabrinutosti zbog troškova, utjecaja na okoliš i pogrešaka u planiranju. Predstavljen kao brod na dvostruko gorivo koji će podržati klimatske ambicije Škotske, projekt Glen Sannox obilježile su kontroverze zbog emisija plinova, financijskog upravljanja i kašnjenja u isporuci, piše Tribyoon.

Glen Sannox, koji može koristiti ukapljeni zemni plin (LNG) i brodsko dizelsko gorivo (MGO), predstavljen je kao ključni korak prema zelenijem prometu. Međutim, analiza emisija otkriva da godišnji ugljični otisak ovog broda značajno premašuje otisak njegovog prethodnika, 31 godinu starog MV Caledonian Islesa, navodi Tribyoon.

Povećanje od 35%

I dok Caledonian Isles godišnje emitira 7732 tone CO2, Glen Sannox emitira 10.391 tonu, što je povećanje od 35 posto. Ova razlika proizlazi iz veće veličine broda, povećane potrošnje goriva i emisija metana povezanih s LNG-om, moćnim stakleničkim plinom.

Metanski gubitak (tzv. methane slip) događa se kad neizgoreni metan ispari u atmosferu tijekom sagorijevanja LNG-a. Metan je do 28 puta štetniji za globalno zagrijavanje od CO2 u razdoblju od 100 godina, što dodatno dovodi u pitanje ekološke koristi LNG-a, navodi Tribyoon.

Na emisije se nadovezuje i logistička neučinkovitost: Škotska nema lokalnu opskrbu LNG-om, što zahtijeva prijevoz iz Engleske i iziskuje dodatnih 140 tona CO2 godišnje.

Plaćen 241 milijun eura

Projekt Glen Sannox također je primjer lošeg financijskog upravljanja u javnoj nabavi. Početno procijenjen na 117 milijuna eura, njegova je cijena tijekom godina narasla, uzrokovana složenim dizajnom i kašnjenjima u brodogradilištu Ferguson Marine. Do trenutka isporuke, koja je kasnila godinama, brod je porezne obveznike koštao više od 241 milijun eura.

Proces planiranja također je izazvao kritike. Odluke agencije za nabavu trajekata CMAL i Transport Scotlanda favorizirale su povećanje kapaciteta za automobile nauštrb ekološke učinkovitosti. Veći motori i teža konstrukcija, potrebni za ispunjenje tih specifikacija, učinili su trajekt manje ekološki prihvatljivim.

Unatoč tim kompromisima, trajekt se ne može usidriti u Ardrossanu, glavnoj kopnenoj luci za rutu Arran, dok se ne dovrši značajna obnova.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.