Foto: Martina Pauček Šljivak/Index
U VRIJEME dok se u trgovačkim centrima diljem Hrvatske provode stalne kontrole i pronalazi salmonela, te je pokrenuta svojevrsna hajka na uvozne proizvode, iako je salmonela pronađena i u domaćem mesu, Index je boravio u New Yorku gdje smo istražili police njihovih supermarketa.
Popularni brendovi na njujorškim policama
No zato smo naišli na niz drugih popularnih brendova iz naše zemlje.
Najviše hrvatskih proizvoda pronašli smo u kvartu Astoria, koji se nalazi u Queensu, najvećem od pet okruga u New Yorku.
Takav rezultat smo i očekivali ako uzmemo u obzir da se upravo u Astoriji nastanio najveći broj Hrvata. Naravno, ne samo Hrvata već i stanovnika s područja cijelog Balkana.
Jedan od supermarketa koji ima dosta hrvatskih proizvoda je Euro market, u vlasništvu Grka.
Hrvatska zastava na ulazu i unutar trgovine
Riječ je o samo jednoj, ali vrlo posjećenoj trgovini u New Yorku u kojoj smo imali priliku susresti nekoliko Hrvata i Bosanaca.
Odmah se na ulasku u trgovinu može zaključiti da u ponudi imaju naše proizvode budući da unutar, kao i ispred trgovine imaju izvješene zastave svih zemalja čije proizvode drže na policama. Hrvatska zastava jedna je od njih.
Čim smo ušli zapuhnuo nas je miris pršuta i suhog mesa, a kako su nam rekli u trgovini, upravo je to suho meso razlog zbog kojeg Amerikanci koji žive u drugim područjima New Yorka, dolaze u Astoriju kako bi ga kupili. Na deklaracijama tako piše suho meso i "goveđa pršuta", a podrijetlom su iz susjedne nam BiH.
No zato postoji niz naših proizvoda kao što su Vegeta, Podravkini džemovi, Kraš napolitanke, domaćice, Karlovačko pivo, čokolada Mikado i bajadera.
Na vratima Euro marketa, doznajemo, često su izvješeni plakati naših te izvođača iz susjedne BiH. Tako su ondje stavili i obavijest kad je organizirana dobrodošlica Niki Kranjčaru koji je vrlo kratko zaigrao za New York Cosmose.
Iako je vlasnik trgovine Grk, oni uredno obavještavaju kupce o svim događajima koji bi ih mogli zanimati.
Jedan od najvećih lanaca supermarketa u Queensu je Trade Fair. Riječ je o supermarketu koji se nalazi na 11 lokacija diljem Queensa, a najviše ih se nalazi upravo u Astoriji.
Ondje smo naišli na najveći asortiman proizvoda iz Hrvatske što se može vidjeti iz fotografija koje smo ondje uslikali.
Od slatkiša nude proizvode osječke Karoline među kojima su najpoznatije Jadro napolitanke i Moto čajni keksi. Uz to se nalaze i Kraševi proizvodi poput Dorine od riže, napolitanki svih okusa, no u pakiranjima kakva se u Hrvatskoj više ne prodaju, zatim Domaćice također svih okusa. Tu je još i Podravkina Vegeta, paštete, začini poput crvene paprike, ajvar, cikla, kiseli krastavci, razni džemovi, konzerve goveđeg gulaša. Zatim Dolcela proizvodi kao što su kreme za kolače, pudinzi, potom Zvijezda suncokretovo ulje i Paška sol.
Veće cijene
Malo pakiranje Vegete stoji oko 28 kuna, Zvijezdino ulje oko 15 kuna. Staklenka od 1600 grama cikle stoji oko 56 kuna. Ajvar košta oko 43 kune. Dolceline kreme oko 7 kuna. Koliko smo mogli vidjeti cijene istih proizvoda u Hrvatskoj su niže.
Hrvatske proizvode pronašli smo i u američkom lancu supermarketa C Town. Riječ je o velikom lancu trgovina koje se nalaze u svim dijelovima New Yorka, ne samo u Queensu.
No, za razliku od Trade Faira koji ima najbogatiji asortiman hrvatskih proizvoda, u C Townu se mogu pronaći uglavnom slatkiši i to Kraševi.
Tako su na policama izložene Kraš napolitanke, Batonsi i razne vrste čajnih keksa.
Iz ovog smo istraživanja mogli zaključiti kako su se upravo Kraš i Podravka najbolje plasirali na tržište najvećeg američkog grada.
Ako živite u inozemstvu možete nam poslati slike hrvatskih proizvoda koji pronađete na desk@index.hr. Navedite ime grada i trgovine, objavit ćemo vaše fotografije.